Vortal Budo Vortal Budo
FORUM | ALBUM | OSTRZEŻENIA | UŻYTKOWNICY | GRUPY | REGULAMIN | REDAKCJA | IGNORUJ | PROFIL
In BOX KNAJPA | SZUKAJ        Rejestracja    Zaloguj
Kettelbell swing i Martwy ciag.

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Kettelbell swing i Martwy ciag.
Autor Wiadomość
RobertVox1977

SW: Różne
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 89

Wysłany: 29 Luty 2016, 18:44   Kettelbell swing i Martwy ciag.

Witam,

zawsze myslalem ze kettlebell swing rozwija prawie te same miesnie dolne grzbietu co martwy ciag.
Pobuszowalem w necie i widze ze nie do konca ale tez jasnej odpowiedzi nie udalo mi sie znalezc.

Wykonuje trening funkcjonalny pod BJJ w formie tabata.
Dla wzmocnienia calego ciala i nabrania kondycji.
Wykonuje rozne solodrills i kettlebell.
W moim treningu chcialbym tez wzmocnic dolna czesc plecow. I pytanie czy swingi juz mi to zalatwiaja?

Z gory dzieki za rady.
 
 
novocaine

Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 29 Luty 2016, 19:05   

swingi sa dobre na dolna czesc plecow. ale swingi robia wytrzymalosc (chyba, ze masz 100kg kettla), a martwy ciag brutalna sile. te dwa cwiczenia dobrze sie uzupelniaja.
 
 
czarny msciciel

Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 1267

Pomógł: 9 razy
Wysłany: 29 Luty 2016, 19:38   

novocaine napisał/a:
a martwy ciag brutalna sile

coz to za nowy rodzaj sily :)
 
 
RobertVox1977

SW: Różne
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 89

Wysłany: 29 Luty 2016, 19:50   

novocaine napisał/a:
swingi sa dobre na dolna czesc plecow. ale swingi robia wytrzymalosc (chyba, ze masz 100kg kettla), a martwy ciag brutalna sile. te dwa cwiczenia dobrze sie uzupelniaja.


Jasne.
Wlasnie chodzi mi glownie o wytrzymalosc i zeby swingami wzmocnic m. in. dolna czesc plecow. Dzieki za szybka odpowiedz.
 
 
S.O.S.

Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 3331

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 29 Luty 2016, 23:20   

czarny msciciel napisał/a:
novocaine napisał/a:
a martwy ciag brutalna sile

coz to za nowy rodzaj sily :)

Najlepszy
 
 
jerz
niewidzialna ręka



SW: BJJ
Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2003
Posty: 3434

Pomógł: 11 razy
Wysłany: 1 Marzec 2016, 11:42   

+1 ;)

 
 
novocaine

Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 1 Marzec 2016, 14:40   

RobertVox1977 napisał/a:
novocaine napisał/a:
swingi sa dobre na dolna czesc plecow. ale swingi robia wytrzymalosc (chyba, ze masz 100kg kettla), a martwy ciag brutalna sile. te dwa cwiczenia dobrze sie uzupelniaja.


Jasne.
Wlasnie chodzi mi glownie o wytrzymalosc i zeby swingami wzmocnic m. in. dolna czesc plecow. Dzieki za szybka odpowiedz.

tylko wiesz... nie machaj np 16tka myslac, ze sie wzmocnisz. nawet kettlami po pewnym czasie trzeba zwiekszyc ciezar.
 
 
czarny msciciel

Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 1267

Pomógł: 9 razy
Wysłany: 1 Marzec 2016, 16:18   

no od 16kg to niestety nie ma co zaczynac nawet - nauczyc sie techniki mozna a dosyc szybko bedziesz machal po 50 swingow w 1 serii
z 2 strony Ferris bardzo polecal po 100 swingow dziennie:)
 
 
RobertVox1977

SW: Różne
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 89

Wysłany: 1 Marzec 2016, 17:40   

novocaine napisał/a:
RobertVox1977 napisał/a:
novocaine napisał/a:
swingi sa dobre na dolna czesc plecow. ale swingi robia wytrzymalosc (chyba, ze masz 100kg kettla), a martwy ciag brutalna sile. te dwa cwiczenia dobrze sie uzupelniaja.


Jasne.
Wlasnie chodzi mi glownie o wytrzymalosc i zeby swingami wzmocnic m. in. dolna czesc plecow. Dzieki za szybka odpowiedz.

tylko wiesz... nie machaj np 16tka myslac, ze sie wzmocnisz. nawet kettlami po pewnym czasie trzeba zwiekszyc ciezar.


Zgadza sie.
Od dluzszego czasu macham swing obiema rekami 25 kg a inne cwiczenia co robie jedna reka (clean, press, snatch..) 16kg kettelbell. W sumie w domu mam tylko 25 i 16 ale czuje ze te ciezary sa na razie okey.
Oprocz zajec BJJ cwicze wytrzmalosc w domu 2 razy w tygodniu po 30 minut nie liczac rozgrzewki. Na wiecej brak czasu. Ale wystraczy to tez nie malo.
Zreszta kettlami cwicze ok 10 minut na treningu.
Przez reszte czasu mojego treningu wytrzmalosciowego robie inne cwiczenia (solodrills, bulgarian bag...) tak wiec szybko ciezaru kettelbell nie zwieksze bo tez za duzo kettelbell nie macham :)
Ale na poczatku zaczynalem wszytsko od 16 kg potem kupilem 25 kg.
 
 
ry~you


SW: Różne
Wiek: 27
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1830
Skąd: Częstochowa/Kraków

Pomógł: 18 razy
Wysłany: 2 Marzec 2016, 10:52   

rób swing jedną ręką i łącz z tureckim wstawaniem. Np podziel ruch do tureckiego wstawania na 3 etapy. Robisz 5 razy pierwszy etap-> wstajesz i robisz 10 swingów tą samą ręką w której trzymałeś kb przy TGU-> teraz znowu 5 razy TGU 2 etap ta sama ręka -> 10 swingów itd. aż nie ukończysz całego TGU na jedną rękę i 60 swingów. Tak po 3 razy na stronę. Wychodzi dobry trening na stabilizacje i kondycję.
 
 
RobertVox1977

SW: Różne
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 89

Wysłany: 2 Marzec 2016, 19:13   

ry~you napisał/a:
rób swing jedną ręką i łącz z tureckim wstawaniem. Np podziel ruch do tureckiego wstawania na 3 etapy. Robisz 5 razy pierwszy etap-> wstajesz i robisz 10 swingów tą samą ręką w której trzymałeś kb przy TGU-> teraz znowu 5 razy TGU 2 etap ta sama ręka -> 10 swingów itd. aż nie ukończysz całego TGU na jedną rękę i 60 swingów. Tak po 3 razy na stronę. Wychodzi dobry trening na stabilizacje i kondycję.


Jasne, ciekawe polaczenie. W kettlebell jest to fajne ze mozna mnostwo kombinacji tworzyc. Niby taka kulka a nie jest nudno :)
 
 
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Template edit by: quaint.pl  | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group