Vortal Budo Vortal Budo
FORUM | ALBUM | OSTRZEŻENIA | UŻYTKOWNICY | GRUPY | REGULAMIN | REDAKCJA | IGNORUJ | PROFIL
In BOX KNAJPA | SZUKAJ        Rejestracja    Zaloguj
CrossFit - wasze opinie

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Strona 3 z 3
CrossFit - wasze opinie
Autor Wiadomość
Panzer


SW: Różne
Dołączył: 24 Cze 2014
Posty: 113

Wysłany: 27 Sierpień 2017, 11:10   

nedohin napisał/a:
Black Belt Rx napisał/a:

Dzięki crossfitowi zaznajomiłam się z odważnikami kulowymi kettlebells i stały się one moją pasją.


Kettlebelle to przyjaciele portfeli lekarzy, farmaceutow i fizjoterapeutów :)


Jak nie ma się umiaru i robi się jak najwięcej i najczęściej to się nie dziwię. Szczególnie że często to ludzie którzy zaczynają przygodę ze sportem a trenerzy każą robić do upadłego. Proponowałbym im poczytać stare podręczniki które bardziej rozważnie podchodzą do ćwiczeń. Jeszcze motyw bicia własnych rekordów to że ktoś wyciska 50 po pewnym czasie i to dobrze wpływa na jego ciało, czuję się rozluźniony nie musi od razu zakładać że zrobi 100 za miesiąc, szczególnie jak ma jeszcze cierpieć technika wykonania.
 
"Nie pozwólmy napastnikowi czuć się bezkarnie"
A. Bryl

"Sztuka walki bez miecza polega na tym, by nie dać się zabić, kiedy nie masz miecza. Umyślne przechwytywanie miecza, przeciwnika nie jest podstawowym celem. "
Munenori Yagyu
 
 
czarny msciciel

Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 1266

Pomógł: 9 razy
Wysłany: 27 Sierpień 2017, 19:27   

przypomnijmy tu klasyke:)

oczywiscie wink wink, sam glownie cwicze gumami i czasem kettlem
 
 
nedohin

Wiek: 31
Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 439
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Pomógł: 5 razy
Wysłany: 30 Sierpień 2017, 11:32   

Black Belt Rx napisał/a:

Chociażby takie ćwiczenia jak arm bar, crooked arm bar czy bottom up press nadają się świetnie do pracy nad stabilizacją w obrębie obręczy barkowej.


Stabilność obręczy barkowej głównie zależy od stabilności łopatki. Ta z kolei posiada dwie grupy mięśni, pierwsza która przyczepia ja do żeber i kręgosłupa oraz druga która łączy ją z ręką. Brak poprawnej stabilizacji często wynika z tego ze druga grupa jest silniejsza od pierwszej (zapewniającej stabilnosc) co prowadzi do zwiększonego napięcia na obwodzie a zmniejszonego w centrum. Jak w takim wypadku można poprawić stabilność skoro dajemy dodatkowy ciężar na obwód w postaci kettla? Taką sytuacją będziemy tylko pogłębiać problem zwiększając napięcie na obwodzie.

Jeżeli ktoś ma prawidłowe napięcie w obrębie łopatki to nie potrzebuje rehabilitacji, bo cały kompleks działa poprawnie. Jak ktoś nie ma stabilizacji to nie potrafi nawet bez obciążenia kontrolowac łopatki a co dopiero z ciężarem w ruchu na końcu długiej dzwigni która jest ręka...
 
 
embe

Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 319

Wysłany: 23 Grudzień 2017, 18:18   

To jeszcze podsumuję to o co tu pytałem, tyle, że tym razem z perspektywy po kilku m-cach treningów CF. Mianowicie póki co, chyba nic ze strasznych wad CF tu wypisywanych nie potwierdziło się :) Wręcz przeciwnie, tak mało kontuzjogennego sportu jeszcze nie uprawiałem. W porównaniu do judo, które uprawiałem przez 10 lat, to CF jest niczym mizianie się po łydkach :D

Z minusów z pewnością są: drogie karnety, no i nie jest to tak wciągające, interesujące jak sporty walki, niestety z czasem pewnie coraz bardziej będzie wiało nudą.

Z plusów: samopoczucie, siła, wytrzymałość/wydolność znacznie mi się poprawiły, trener przywiązuje dużą wagę do techniki, na pewno większą niż do liczby bezsensownych powtórzeń bez zachowania techniki, powtórzenia robi się na tyle, na ile da się radę, zwłaszcza wśród początkujących, za odpoczynek poza wyznaczonym czasem też trener nie zabija, bo każdy wie, że ćwiczysz dla siebie, a nie dla trenera, atmosfera zupełnie normalna, jak w każdej innej dyscyplinie (no może trochę dziwi mnie notoryczne gadanie niektórych uczestników podczas treningu - na judo nie było zbędnego ględzenia, to nie targ). Także dzięki za wszelkie porady, o które prosiłem w tym wątku i za zmotywowanie mnie do ruszenia tyłka;-]

pozdr.
 
Walczę o 4 treningi w tygodniu ;-)
 
 
Strona 3 z 3
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Template edit by: quaint.pl  | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group