Vortal Budo Vortal Budo
FORUM | ALBUM | OSTRZEŻENIA | UŻYTKOWNICY | GRUPY | REGULAMIN | REDAKCJA | IGNORUJ | PROFIL
In BOX KNAJPA | SZUKAJ        Rejestracja    Zaloguj
Siła w sportach walki

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Strona 1 z 59
Siła w sportach walki
Autor Wiadomość
sally


SW: Muay Thai
Dołączył: 21 Mar 2002
Posty: 4335
Skąd: Południe

Wysłany: 17 Sierpień 2011, 15:24   Siła w sportach walki

Do tej pory na treningach głównie były cieżarki (1,5 kg) podnoszeni ich, opuszczanie w miare dynamiczne, ruch stóp-bioder taki jak w wyprowadzaniu ciosu.
Piłka lekarska - rzucanie nia z pozycji leżącej, po zrobieniu brzuszka, druga osoba łapie i odrzuca
Unoszenie piłki (5 kg) nad głowa i do do dołu ruchem rotacyjnym
I cwiczenie adamka z jakiegos filmiku- przywiązany na gumie do narożnika ringu musi podejśc do kogoś trzymającego tarcze i uderza kilka ciosów.

W Czechach na obozie robiliśmy dużo więcej:
ilość pompek do zajechania 100, podobnie brzuszki. Wspinanie się po linie zawieszonej na czymś na wysokość około 3 metrów, przeciąganie liny, po 2 osoby.
Rzucanie takimi okrągłymi ciężarkami z uchwytem (nie wiem jak to sie nazywa) biegnie sie za ciązarkiem i rzuca dalej
Potrząsanie linami naprzemiennie rekami tak żeby robiły fale, liny poziomo na długości około 3 m przywiązane do czegoś.
Ciosy z gumami przywiązanymi do czegoś z tyłu.
Z gumą zapieta do pasa, trzymana przez kogos z tyłu przejść kilka razy około 10 metrów kopiąc kolanem.
Pozatym przeskoki przez slupki i przez kogos (kozła).


Jak macie jakies fajne inne metody to napiszcie
 
 
novocaine

Wiek: 34
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 17 Sierpień 2011, 15:51   

masz cos przeciwko temu, zeby tutaj kontynuowac nasza dyskusje z 5/3/1? zeby tam nie spamowac. a ten przykleilem, tak, ze kazdy kto wejdzie na forum bedzie mogl przeczytac.
 
 
S.O.S.

Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 3331

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 17 Sierpień 2011, 16:21   

sila w sportach walki to zaleznie od sportu...w graplingu sila statyczna ma rowniez duze znaczenie
 
 
SoS


SW: BJJ
Wiek: 34
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 5540
Skąd: urban territory

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 17 Sierpień 2011, 17:50   

 
When in doubt, choke them out
When on mushrooms, go skiing
 
 
 
sally


SW: Muay Thai
Dołączył: 21 Mar 2002
Posty: 4335
Skąd: Południe

Wysłany: 17 Sierpień 2011, 20:55   

S.O.S. napisał/a:
sila w sportach walki to zaleznie od sportu...w graplingu sila statyczna ma rowniez duze znaczenie

czy aby napewno?
wielu trenerów bokserskich wiele lat i do tej pory zalecało ćwiczenia na silę statyczna, chłopaki sie rozrosły
tylko potem się do ringu bali wejść bo KO dostawali

wydaje mi się że jedynym sportem w którym to się przydaje na pewno jest judo, gdzie relatywnie mniej jest techniki a więcej pchania, podnoszenia, siły statystycznej.
Co do grapplingu wydaje mi się że jednak powinno być raczej jak w boksie, technika, rozciągliwość mięśni, gibkość szybkość, siła statyczna ma tu sie do niczego.

filmik fajny w końcu Mejiro Gym, Czesi też wzorują się na Holandii w ćwiczeniach siłowych
 
 
SoS


SW: BJJ
Wiek: 34
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 5540
Skąd: urban territory

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 17 Sierpień 2011, 21:28   

to dla porównania trening do 'grapplingu':
 
When in doubt, choke them out
When on mushrooms, go skiing
 
 
 
Jedker


Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 263
Skąd: Zgorzelec/Żagań

Pomógł: 3 razy
Wysłany: 17 Sierpień 2011, 21:33   

Pamiętam jedno ćwiczenie, które nakazywał trener u mnie w sekcji(stare, dobre czasy, ehhhh). Do ściany zamontowana byłą tarcza i stojąc w pewnej odległości od niej rzucało się piłką lekarską tak, jak wyprowadzało się ciosy proste. Używaliśmy piłki 5tki.
 
"Out of commission become a pillbox, out of ammo become a bunker, out of time... become heroes" Wojska pancerne.


Grafiki w podpisach niedozwolone.
Sti
 
 
S.O.S.

Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 3331

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 17 Sierpień 2011, 21:38   

sally napisał/a:
S.O.S. napisał/a:
sila w sportach walki to zaleznie od sportu...w graplingu sila statyczna ma rowniez duze znaczenie

czy aby napewno?
wielu trenerów bokserskich wiele lat i do tej pory zalecało ćwiczenia na silę statyczna, chłopaki sie rozrosły
tylko potem się do ringu bali wejść bo KO dostawali

wydaje mi się że jedynym sportem w którym to się przydaje na pewno jest judo, gdzie relatywnie mniej jest techniki a więcej pchania, podnoszenia, siły statystycznej.
Co do grapplingu wydaje mi się że jednak powinno być raczej jak w boksie, technika, rozciągliwość mięśni, gibkość szybkość, siła statyczna ma tu sie do niczego.

filmik fajny w końcu Mejiro Gym, Czesi też wzorują się na Holandii w ćwiczeniach siłowych


to napisalem przeciez ze w graplku jest wazna sila statyczna, judo to co nie grapling? zapasy to nie grapling? bjj, sw, sambo to nie grapling? tam sila statyczna jest wazna, a co do boksu o sile i masie miesniowej podyskutuj z Tajsonem...i mu powiedz ze to nie jest wazny aspekt treningu...
mawsz stare spojrzenie na sporty walki rodem z "szaolinu", byli kotami jednak na ringach dostawali wpierdol;)
zdr.
tyle odemnie
 
 
Matee


Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 705

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 17 Sierpień 2011, 22:00   

powiem wam tak - mój trener ( czarny pas bjj, szanowany zawodnik w polsce, uczestnik wielu zawodów, nazwiska nie podam ;) ) aktualnie robi siłę z profesjonalnym trenerem. niedługo przed zawodami zaczyna robić wytrzymałość siłową.
poza tym widzę i po sobie i po moich sparingpartnerach, że siła statyczna ( przynajmniej w bjj ) PRZYDAJE SIĘ. tyle.
 
"...Sprawiedliwosc bez mocy jest niczym, ale moc bez sprawiedliwosci to tylko przemoc ..."
 
 
sally


SW: Muay Thai
Dołączył: 21 Mar 2002
Posty: 4335
Skąd: Południe

Wysłany: 17 Sierpień 2011, 22:40   

S.O.S. napisał/a:

to napisalem przeciez ze w graplku jest wazna sila statyczna, judo to co nie grapling? zapasy to nie grapling? bjj, sw, sambo to nie grapling? tam sila statyczna jest wazna, a co do boksu o sile i masie miesniowej podyskutuj z Tajsonem


czy on wygląda jakby podnosił ciężary?


Tyson jest na tyle duży ze podniesienie czegoś ciężkiego było dla niego czymś naturalnym (wynika to z jego budowy ) ale na pewno nie był to podstawowy element jego treningu.
Pozatym właśnie jeżeli ktos jest naturalnie wielki to duży ciężar tez jest naturalny, ale 80 kg usiłujące podnieśc tyle samo to już jest wysoce szkodliwe dla techniki.
 
 
S.O.S.

Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 3331

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 18 Sierpień 2011, 00:02   

nie wiem kto tu pisze ze silownia jest podstawowym elementem treningu przy sw?
jesli tak by bylo to kazdy bylby koolturysta...
Matee ja znam conajmniej 3 czarne pasy co cwicza na silowni i kilka brazowych ;) tez kilka purpur, niebieskich i bialych :)
Sally nie masz pojecia o czym mowisz i tyle...puszczasz mi goscia z jakiejs wagi lekkiej, w ten sposob moglbym Ci puscic setki innych walk...ten zawodnik co w Ong Bak gral to nie terenowal na silce? ciekawe skad te muskle:P

aha Tajson pewnie wiele wiecej na pocatku nie wazyl niz 80 ;) a podnoszenie swojej wagi to takie minimum dla zdrowego i wysportowanego faceta
 
 
Matee


Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 705

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 18 Sierpień 2011, 01:50   

sos - nie wątpie :) chodziło mi jedynie o przykład który...może stanowić przykład ;)
 
"...Sprawiedliwosc bez mocy jest niczym, ale moc bez sprawiedliwosci to tylko przemoc ..."
 
 
sally


SW: Muay Thai
Dołączył: 21 Mar 2002
Posty: 4335
Skąd: Południe

Wysłany: 18 Sierpień 2011, 07:35   

S.O.S. napisał/a:

Sally nie masz pojecia o czym mowisz i tyle...puszczasz mi goscia z jakiejs wagi lekkiej, w ten sposob moglbym Ci puscic setki innych walk...ten zawodnik co w Ong Bak gral to nie terenowal na silce? ciekawe skad te muskle:P

aha Tajson pewnie wiele wiecej na pocatku nie wazyl niz 80 ;) a podnoszenie swojej wagi to takie minimum dla zdrowego i wysportowanego faceta


Kazdy podniesie swoja wage o ile nie jest upośledzony ruchowo ale to w jaki sposób podnosisz dany ciężar jest istotniejsze niz jaki jest ten ciężar. Podciągając się na drążku podnosisz go wielokrotnie, robiac pompki nie jest to co prawda cąly ciężar ale znaczna jego część.
W uderzanych sportach nikt nie podnosi sztangi leząc ani nie robi martwego ciagu.

Z Ongbak nie jest najlepszy przykład, gosc trenował stricte pod pokazy zawodnikiem ringowym to on tez raczej nie był. Trenował kungfu, taekwondo, akrobatykę i na końcu Muaythai połączenie tego dalo efekt taki jak powinny(zreszta tez uważam ze te style w MT powinny byc wszystkie obowiązkowe).
Nie ma ładniejszych form niz kungfu, lepszych nóg niz TKD, skoków z akrobatyki i to wszystko połączone w jedna całość MT. A ładna muskulatura tworzy sie w efekcie długotrwałych treningów (ładna =proporcjonalna) duże cieżary nie tworza zbyt estetycznego wyglądu, ponieważ doprowadzają do rozrostu górnej cześć ciała - co widac nawet u gościa którego dałeś na filmiku. Wiec raczej nie podejrzewam żeby t rzezba Tony Jaa była efektem podnoszenia ciężarów.

pomijając zreszta walory estetyczne, taka technika (wyciskanie lezac czy martwy ciag) doprowadza do upośledzenia koordynacji (co za tym idzie dużego spadku siły ciosu), poprzez zaburzanie naturalnej proporcji napięcia pomiedzy partiami miesniowymi, czego efektem, może troche z pogranicza ale za to dobrze widocznym jest cos takiego jak boks pudziana.


A co do zarzutu że wrzucam "jakiegos gościa z wagi lekkiej" wrzucam jednego z najlepszych a nie ciezarowco- przepychacza ;)
 
 
 
Thinspoon


Dołączył: 03 Paź 2004
Posty: 916
Skąd: Radlin

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 18 Sierpień 2011, 07:39   

Ciężkie siady też prowadzą do rozrostu górnej części ciała? Bo to jakby podstawa w treningu siłowym.
 
Mister Sandman, bring me a dream
 
 
 
sally


SW: Muay Thai
Dołączył: 21 Mar 2002
Posty: 4335
Skąd: Południe

Wysłany: 18 Sierpień 2011, 07:43   

Dolnej, kilka w niczym nie szkodzi (często robi się na treningach je w ten sposób że bierzesz kogos na barana nawet dużo cięższego i robisz około 30 przysiadów) ale jeżlei przesadzisz możesz doprowadzic do nadmiernego przerostu i przeciążenia mięśnia czworogłowego ud, co juz osłabia siłe kopnięć a nawet może przyczynić się do uszkodzenia kolana, przez nierówne napiecie przyczepów przy rzepce kolanowej i tarcie łękotki
 
 
Strona 1 z 59
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Template edit by: quaint.pl  | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group