Vortal Budo Vortal Budo
FORUM | ALBUM | OSTRZEŻENIA | UŻYTKOWNICY | GRUPY | REGULAMIN | REDAKCJA | IGNORUJ | PROFIL
In BOX KNAJPA | SZUKAJ        Rejestracja    Zaloguj
Siła w sportach walki

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Strona 2 z 59
Siła w sportach walki
Autor Wiadomość
slim

Dołączył: 24 Gru 2004
Posty: 190
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 18 Sierpień 2011, 08:20   

Odkąd pamiętam , na Judo zawsze robiliśmy siłe

Mnóstwo podciągania na drążku , na linie , podnoszenia ciężarów - sztanga [ głównie przysiady , wyciskanie żołnierskie , martwe ] Nie było tam typowej siłowni bo nie była nam wtedy potrzebna . Ale mój trener często odwiedzał siłownie i robił trening siłowy typowy pod judo . Duże ciężary , siady etc etc

Judo samo w sobie jest już dobrym treningiem siłowym , dużo noszenia , wynoszenia , rzucania partnerem.

Tym bardziej bokserzy ważący po 100kg , mający masę mięśniową jakby zjedli wagon koksu . Nikt mi nie powie że to od sparowania , uderzania w gruszke etc etc .

Prawda jest taka , że to czego nie zrobisz techniką dokończysz siłowo ..
 
......
 
 
sheepman


SW: BJJ/SF
Wiek: 31
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1467

Pomógł: 1 raz
Wysłany: 18 Sierpień 2011, 08:33   

Matee napisał/a:
powiem wam tak - mój trener ( czarny pas bjj, szanowany zawodnik w polsce, uczestnik wielu zawodów, nazwiska nie podam ;) ) aktualnie robi siłę z profesjonalnym trenerem. niedługo przed zawodami zaczyna robić wytrzymałość siłową.
poza tym widzę i po sobie i po moich sparingpartnerach, że siła statyczna ( przynajmniej w bjj ) PRZYDAJE SIĘ. tyle.

wrzucaj trening na forum :)
Sally jak zwykle nienawidzi treningu siłowego, który niestety w tworzeniu kompletnego zawodnika jest niezbędny.
 
"Niektórzy ludzie zapisują się w historii jednym trafnym stwierdzeniem,
inni - jednym trafnym strzałem w głowę."
 
 
Gwyn


Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 872
Skąd: 3miasto

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 18 Sierpień 2011, 09:45   

To dla równowagi robi się martwo ciąg, żeby czworo- i dwugłowe były w równowadze :D
Pzdr
 
Sordes ocurrit
 
 
S.O.S.

Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 3331

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 18 Sierpień 2011, 09:57   

Mietek u Bagiego znow ternujesz?
 
 
S.O.S.

Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 3331

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 18 Sierpień 2011, 09:59   

sally napisał/a:
S.O.S. napisał/a:

Sally nie masz pojecia o czym mowisz i tyle...puszczasz mi goscia z jakiejs wagi lekkiej, w ten sposob moglbym Ci puscic setki innych walk...ten zawodnik co w Ong Bak gral to nie terenowal na silce? ciekawe skad te muskle:P

aha Tajson pewnie wiele wiecej na pocatku nie wazyl niz 80 ;) a podnoszenie swojej wagi to takie minimum dla zdrowego i wysportowanego faceta


Kazdy podniesie swoja wage o ile nie jest upośledzony ruchowo ale to w jaki sposób podnosisz dany ciężar jest istotniejsze niz jaki jest ten ciężar. Podciągając się na drążku podnosisz go wielokrotnie, robiac pompki nie jest to co prawda cąly ciężar ale znaczna jego część.
W uderzanych sportach nikt nie podnosi sztangi leząc ani nie robi martwego ciagu.

Z Ongbak nie jest najlepszy przykład, gosc trenował stricte pod pokazy zawodnikiem ringowym to on tez raczej nie był. Trenował kungfu, taekwondo, akrobatykę i na końcu Muaythai połączenie tego dalo efekt taki jak powinny(zreszta tez uważam ze te style w MT powinny byc wszystkie obowiązkowe).
Nie ma ładniejszych form niz kungfu, lepszych nóg niz TKD, skoków z akrobatyki i to wszystko połączone w jedna całość MT. A ładna muskulatura tworzy sie w efekcie długotrwałych treningów (ładna =proporcjonalna) duże cieżary nie tworza zbyt estetycznego wyglądu, ponieważ doprowadzają do rozrostu górnej cześć ciała - co widac nawet u gościa którego dałeś na filmiku. Wiec raczej nie podejrzewam żeby t rzezba Tony Jaa była efektem podnoszenia ciężarów.

pomijając zreszta walory estetyczne, taka technika (wyciskanie lezac czy martwy ciag) doprowadza do upośledzenia koordynacji (co za tym idzie dużego spadku siły ciosu), poprzez zaburzanie naturalnej proporcji napięcia pomiedzy partiami miesniowymi, czego efektem, może troche z pogranicza ale za to dobrze widocznym jest cos takiego jak boks pudziana.


A co do zarzutu że wrzucam "jakiegos gościa z wagi lekkiej" wrzucam jednego z najlepszych a nie ciezarowco- przepychacza ;)


nie chce mi sie nawet tego czytac...nara :*
 
 
S.O.S.

Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 3331

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 18 Sierpień 2011, 10:02   

pomijając zreszta walory estetyczne, taka technika (wyciskanie lezac czy martwy ciag) doprowadza do upośledzenia koordynacji (co za tym idzie dużego spadku siły ciosu), poprzez zaburzanie naturalnej proporcji napięcia pomiedzy partiami miesniowymi, czego efektem, może troche z pogranicza ale za to dobrze widocznym jest cos takiego jak boks pudziana.

hahaha no widze ze Twoj trening silowy sprowadza sie do jednej partii miesniowej co moze prowadzic do zaburzenia tej proporcji, jak trenujesz przemyslanie cale cialo nie ma na to szans, to kolejny dowod na to ze nie masz pojecia o treningu silowym, anatomi i biomechanice :*
 
 
sally


SW: Muay Thai
Dołączył: 21 Mar 2002
Posty: 4335
Skąd: Południe

Wysłany: 18 Sierpień 2011, 15:00   

przeczytaj tytuł wątku: siła w sportach walki a nie kulturystyka
 
 
novocaine

Wiek: 34
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 18 Sierpień 2011, 15:06   

S.O.S. napisał/a:
sally napisał/a:
poprzez zaburzanie naturalnej proporcji napięcia pomiedzy partiami miesniowymi, czego efektem, może troche z pogranicza ale za to dobrze widocznym jest cos takiego jak boks pudziana.


hahaha no widze ze Twoj trening silowy sprowadza sie do jednej partii miesniowej co moze prowadzic do zaburzenia tej proporcji, jak trenujesz przemyslanie cale cialo nie ma na to szans, to kolejny dowod na to ze nie masz pojecia o treningu silowym, anatomi i biomechanice :*


sally napisał/a:
przeczytaj tytuł wątku: siła w sportach walki a nie kulturystyka

ciagle jest o sportach walki, a nie kulturystyce.

chetnie poslucham wiecej o tej "naturalnej proporcji napiecia pomiedzy partiami miesniowymi", bo pierwszy raz slysze takie okreslenie.
 
 
sally


SW: Muay Thai
Dołączył: 21 Mar 2002
Posty: 4335
Skąd: Południe

Wysłany: 18 Sierpień 2011, 15:06   

sheepman napisał/a:

Sally jak zwykle nienawidzi treningu siłowego, który niestety w tworzeniu kompletnego zawodnika jest niezbędny.

oczywiście że jest niezbędny ale musi byc umiejętnie prowadzony (jak na filmiku Holenderskim) tak ma wyglądać profesjonalny trening

nie pisze o judo bo tu faktycznie trochę inaczej ma sie siła do techniki.
Tzn o ile w uderzanych siła wynika z techniki, koordynacji, dynamiki ruchu a nie z rozdętego mięśnia o tyle w judo siła taka statyczna siła będzie mieć większe zastosowanie
Dlatego tez raczej judocy koksuja niz bokserzy.
Co prawda widac nawet w K1 skokszonych na maksa zawodników ale to taka moda raczej niż względy praktyczne .
 
 
 
sally


SW: Muay Thai
Dołączył: 21 Mar 2002
Posty: 4335
Skąd: Południe

Wysłany: 18 Sierpień 2011, 15:12   

Cytat:
chetnie poslucham wiecej o tej "naturalnej proporcji napiecia pomiedzy partiami miesniowymi", bo pierwszy raz slysze takie okreslenie.


to jest przyczyna dla której nie wolno trenowac na dużych cięzarach w uderzanych sportach walki- siła w nich wynika z koordynacji, takie ćwiczenia izolowanedużym ciężarem (nawte jeśli pozornie robisz je w kilku wariantach nigdy nie beda odpowiedac strukturze naturalnego ruchu). Optycznie się będziesz powiekszal ale siły ciosu z tego nie przybędzie.
A w odniesieniu do nóg to jak wyjaśniam wyżej jest prawdopodobna przyczyna częstych urazów kolan- zauwaz ze tego typu kontuzje sa tak popularne że chyba cos jednak w aktualnie popularyzowanym modelu treningu jest nie tak
 
 
novocaine

Wiek: 34
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 18 Sierpień 2011, 15:21   

czy np przysiady, martwe ciagi, zarzuty uwazasz za cwiczenia izolowane?

Cytat:
(często robi się na treningach je w ten sposób że bierzesz kogos na barana nawet dużo cięższego i robisz około 30 przysiadów) ale jeżlei przesadzisz możesz doprowadzic do nadmiernego przerostu i przeciążenia mięśnia czworogłowego ud, co juz osłabia siłe kopnięć a nawet może przyczynić się do uszkodzenia kolana, przez nierówne napiecie przyczepów przy rzepce kolanowej i tarcie łękotki

czyli wg ciebie odpowiedzia na "nadmierny przerost" jest zaniechanie cwiczen?
nie wiem czy to roznica miedzy KB a moja wlasna technika, ale ja kopie z biodra, i wklad czworoglowego jest znikomy.
 
 
sally


SW: Muay Thai
Dołączył: 21 Mar 2002
Posty: 4335
Skąd: Południe

Wysłany: 18 Sierpień 2011, 15:23   

novocaine napisał/a:

czyli wg ciebie odpowiedzia na "nadmierny przerost" jest zaniechanie cwiczen?
nie wiem czy to roznica miedzy KB a moja wlasna technika, ale ja kopie z biodra, i wklad czworoglowego jest znikomy.

nie zaniechanie tylko prawidłowe ćwiczenie. Zaniechanie dużych obciążeń na rzecz cwiczeń jak na filmiku.
jeszcze dodatkowo polecam gumy na tylne miesni nóg bo tego nigdzie nie widze a wydaje mi sie kluczem do utrzymania zdrowych kolan przy intensywnym treningu.

To bardzo dobrze że kopiesz z biodra :grin:
 
 
novocaine

Wiek: 34
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 18 Sierpień 2011, 15:30   

czy np przysiady, martwe ciagi, zarzuty uwazasz za cwiczenia izolowane?

prawidlowo wykonywany przysiad nie prowadzi do nierownowagi, szczegolnie jesli odpowiednio sie dolozy cwiczenia na dwuglowe. to jest oczywiste dla wiekszosci cwiczacych. obciazenie nie ma tutaj nic do rzeczy.
 
 
sally


SW: Muay Thai
Dołączył: 21 Mar 2002
Posty: 4335
Skąd: Południe

Wysłany: 18 Sierpień 2011, 15:36   

novo czytaj to pisze, ja nie mowie ze od przysiadu komus nogi urwie, tylko o błedach w postaci nadmiernego niepotrzebnego przeciązania tych miesni
martwe ciagi , zarzuty i wszystkie inne ćwiczenia z dużym obciązeniem nie stosuje się w sportach walki
zamiast tego ćwiczenia jakie jak na filmiku (uff ile mozna razy to samo powtórzyc...)
 
 
novocaine

Wiek: 34
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 18 Sierpień 2011, 15:44   

sally napisał/a:
novo czytaj to pisze, ja nie mowie ze od przysiadu komus nogi urwie, tylko o błedach w postaci nadmiernego niepotrzebnego przeciązania tych miesni
martwe ciagi , zarzuty i wszystkie inne ćwiczenia z dużym obciązeniem nie stosuje się w sportach walki
zamiast tego ćwiczenia jakie jak na filmiku (uff ile mozna razy to samo powtórzyc...)

no widzisz, dyskusja ma miejsce, bo ty twierdzisz, ze sie nie stosuje, a niemal wszyscy inni, ze mozna. jakby nie bylo wczesniej ktos wkleil filmik z treningu swiatowej klasy graplera, ktory robil.. siady, martwe.


w pierwszej minucie martwy. w drugiej wyciska lezac. gsp robil olimpijskie. niezliczona ilosc zawodnikow wlasnie tak cwiczy.
 
 
Strona 2 z 59
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Template edit by: quaint.pl  | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group