Vortal Budo Vortal Budo
FORUM | ALBUM | OSTRZEŻENIA | UŻYTKOWNICY | GRUPY | REGULAMIN | REDAKCJA | IGNORUJ | PROFIL
In BOX KNAJPA | SZUKAJ        Rejestracja    Zaloguj
Gwyn update

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Strona 1 z 3
Gwyn update
Autor Wiadomość
Gwyn


Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 872
Skąd: 3miasto

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 24 Kwiecień 2014, 16:40   Gwyn update

Jako, że dziecko chowam i pracuję (trener osobisty) plus edukuję się zawodowo (trener przygotowania siłowo-kondycyjnego) nie mam za wiele czasu na pisanie na forach. Trenować jednak trenuję.
Obecnie, przy 78kg:
Siad 140x4
Siad ze sztangą na klatce 120x1
SLDL 150x6
BTNJ (wybicie zza głowy) 95x3
Podrzut 85x1 (w poprzednim cyklu)
Rwanie 65x1 (w poprzednim cyklu)
Zarzut siłowy (power clean) 80x3
Rwanie siłowe (power snatch) 62.5x2

Kondycyjnie trochę na boku, ale daję radę. Poza tym siła pod dwobój. I jeszcze siła i trochę siły. Pozdrowienia dla Novo ;D
 
Sordes ocurrit
 
 
novocaine

Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 24 Kwiecień 2014, 17:41   

taki maly, a taki silny :P

hmm. jesli dobrze pamietam, to dan john kiedys pisal, ze "if you can front squat it for three, you should be able to jerk it"(odwrotnie )

czemu sldl a nie normalny?

rozumiem teraz bedziesz pracowal nad technika?

ale jak na ta wage to niezle wyniki. powoli cie gonie ;)
 
 
Gwyn


Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 872
Skąd: 3miasto

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 25 Kwiecień 2014, 12:22   

Witka,
SLDL bo robię pod dwubój a nie pod mc jako sztuka dla sztuki. Front squat it for 3 and clean (o, widzę poprawkę), a mówi tak po Chińczykach ;) W poniedziałek testujemy wybicie z pleców na 1. Teoretycznie powinienem zarzucić 110, ale siła nie zawsze oznacza technikę, haha, więc siedzę póki co poniżej 90, ale mam jeszcze dobrych kilka tygodni zanim zacznę mocniej rzeźbić w podstawowych bojach. Na pewno czuję się lepiej technicznie, kilka rzeczy w końcu do mnie dotarło.

Gonię, gonię i niedługo pewnie przegonię, co masa to masa :D
 
Sordes ocurrit
 
 
novocaine

Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 25 Kwiecień 2014, 14:32   

Gwyn napisał/a:
SLDL bo robię pod dwubój a nie pod mc jako sztuka dla sztuki.

SLDL = straight leg deadlift, czyli na prostych. nie masz czasem na mysli RDL, romanian deadlift, czyli "rumunski"?
imho lepiej po prostu robic clean/snatch pull z >100% boju. ew snatch grip deadlift.

Cytat:
W poniedziałek testujemy wybicie z pleców na 1.

ha, moje ulubione cwiczenie ;) tylko teraz mi nigdzie w programie nie pasuje, to chwlowo nie robie.

Cytat:
Na pewno czuję się lepiej technicznie, kilka rzeczy w końcu do mnie dotarło.

no to dobrze ;) bo jednak dwuboj to wymaga duzo. sam pamietam, ile czasu zajelo mi jako-takie nauczenie sie schodzenia pod sztange, i jak szybko wylecioalo z glowy :x
 
 
Gwyn


Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 872
Skąd: 3miasto

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 23 Maj 2014, 17:31   

SLDS Stiff-Legged DL, czyli na kolanach zablokowanych, ale nie w pełni wyprostowanych. Programowo korzystam z Cathalyst Athletics Book of Programming Everetta.

Update:
SLDL 160x5
wybicie z pleców 100
wybicie 92.5
siad 145x4

Niedługo test siadu ze sztangą na klatce, rwania i podrzutu (po pierwszym z 3 cykli treningowych). Zamykam cykl 1 (siady+nad głową), zaczynam cykl ciągów różnorakich, 6 tygodni i potem kolejne 6 tygodni stricte pod rwanie i podrzut.
 
Sordes ocurrit
 
 
Itosu


SW: Karate
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 3090
Skąd: Leszno

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 23 Maj 2014, 18:10   

ile razy w tyg trenujesz, ile trwa sesja treningowa i jak czuje sie Twoj kregoslup po treningach dwuboju :?:

maszz mega sile

ja w szczycie przy 75 siadalem 120 a podrzut robilem 90.

no ale ja mam nogi jak zapalki i nic poza niemozebnie ogromna objetoscia treningowa przysiadow chyba nie ma szans tego zmienic ;)

I.
 
He taught me all he knew
To fear no mortal man
 
 
 
novocaine

Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 27 Maj 2014, 09:50   

kurde. przy 160x5 to powinienes co najmniej 100 zarzucac; ja dzisiaj z nudow zrobilem zarzut, weszlo 100, a wczoraj na martwym dalem rade 160x2.
 
 
Gwyn


Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 872
Skąd: 3miasto

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 27 Maj 2014, 10:35   

Podrzucić powinienem 90+, zarzucić w teorii 105-110, wyrwać 80 (OHS 85kg) ale jestem pizda z wejściem pod sztangę.

Treningi: pon, wt, śr, czw, sob. Kręgosłup czuje się dobrze, bo cienki jestem technicznie w porównaniu z siłą...

Przykładowy dzień (pon) na siady i wybicia, tak samo dwa tygodnie: wybicie z karku x6 (prawie maks), 95% x6, 90%x6, push press x8, 95%x8, 90%x8, przysiad x8, 95%, 90%. W kolejnym tygodniu próbujemy ciężej. Kolejne dwa tygodnie nieco niższe powtórzenia, większe ciężary.

Do tego kolejny dzień (śr) gdzie są kompleksy typu OHSx4+BTNPP (chwyt do rwania)x4, 95%, 90%, potem coś tam jeszcze, i siady 3s5r ciężar max z poniedziałku +3x3 stop squat 80% powyższego ciężaru a w sobotę front squat 5RM. Ogólnie duży delfin bez przerwy, czyli orka non stop.

Wtorki i czwartki zarzuty i rwania siłowe plus pulls i podobne, zawsze do maksymalnych ciężarów, potem 95%, 90% W 6 tygodni poprawiłem siad z 140x1 do 145x4, podrzut z 85 do 92,5 (da więcej przy kolejnym podejściu).

Pierwszy cykl miał poprawić siady i siłę nad głową i poprawił. Drugi, wczoraj zaczęty, pracuje nad siłą i techniką od ziemi do bioder, w trzecim cyklu składamy to do kupy. I tak wczoraj zarzut z pudeł (nad kolano) wszedł 80kgx3, gdzie 85kg to obecny 1RM z ziemi, więc idzie ku lepszemu.
 
Sordes ocurrit
 
 
novocaine

Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 27 Maj 2014, 14:27   

odnosnie techniki. mamy na silce jednego dosyc dobrego dwuboiste (chyba 120 w rwaniu, z tego co widzialem, przy, na oko 95? kg). i przy okazji ogladam CaliStrength. no i wydawalo mi sie, w obu przypadkach, ze robia "catapult style", czyli z dosc mocnym odbiciem sztangi od gory ud. dzisiaj probowalem to zrobic, i kurde zupelnie mi to nie pasuje. teraz spedzilem chwile na czytaniu o tym, i znalazlem kilka ciekawych wypowiedzi, z czego jedna powinienes znac, bo cytat z Everetta:
Cytat:
Triple extension is just a description of what occurs during a lift – that is, the ankles, knees and hips extend. What McCauley is really describing as outdated technique is simply POOR technique ... it needs to be understood that correct technique involves ALLOWING the ankles to extend as a natural product of aggressive leg and hip extension, not actively extending the ankles as part of the effort to elevate/accelerate the bar. Again, this is not really anything new to most active lifters/coaches, although as he correctly points out this, like the shrug, is not well understood by many in the S&C community. ...
Really the obsolete “triple extension” technique he’s referring to is, as I said, shitty lifting in which the athlete prolongs the extension, likely intentionally extends the ankles, shrugs as part of the extension, and is oriented too vertically rather than laying back to the correct degree to maintain proper weight balance over the feet. I guess from my perspective this isn’t all that prevalent in American lifters and the national + level… I just don’t really see it.

musze popracowac nad technika :oops:
nowy cue do zapamietania:"jump from the heels". zapomniec o "triple extension", liczy sie tylko hip extension.


http://www.pendlayforum.c...3&t=2385&page=1
http://www.reddit.com/r/w...on_explanation/

i kurde teraz kombinuje gdzie dodac rwanie/zarzut :P
 
 
Gwyn


Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 872
Skąd: 3miasto

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 27 Maj 2014, 15:28   

Polecam podcast Weightlifting Scoop (Team MDUSA), była tam dyskusja na temat. Popatrz zresztą na jakieś zawody na poziomie światowym lub chociaż narodowym w Polsce, Rosji czy Chinach. 3E pochodzi z czasów, kiedy sztanga NIE MOGŁA dotknąć ud czy bioder (do lat 50?), z czego wycofano się bodaj pod wpływem ZSRR, gdzie już zagarniali biodrami.

U mnie w okolicy jest John Hanna, który jest niezły jak na warunki brytyjskie, są też kolesie którzy prowadzili S&C dla angielskiej drużyny rugby i z którymi związana jest część lepszych ciężarowców w UK (np John, czy Zoe Smith). Muszę wyorać trochę czasu, żeby u nich potrenować :D
 
Sordes ocurrit
 
 
novocaine

Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 27 Maj 2014, 20:00   

eh. i tak nie bede teraz robil dwuboju. w tej chwili mam 3 miesiace na dojscie do 2x masy ciala w martwym, a potem sie okaze czy bede mial dostep do silki czy bede sie przerzucal na bardziej gimnastyczny trening.

no i przede wszystkim nie mialbym cierpliwosci na program, ktory ma 6 tygodniowe cykle; ja musze wszystko TERAZ :)
 
 
Gwyn


Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 872
Skąd: 3miasto

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 28 Maj 2014, 16:56   

Pierwsze - to już Twoja sprawa jakie masz priorytety i jakie masz mozliwości, hmm, lokalowe, wiadomo. Co do drugiego - to już Twój problem. Też tak miałem, ale któregoś dnia, po ponad roku prób poprawy siadu i martwego stwierdziłem, że czas skorzystać z programu napisanego przez kogoś innego.

Znalazłem taki na dwa cykle (siła ogólna z elementami techniki specjalnej, siła i technika specjalna) u Everetta i z tygodnia na tydzień szło w górę - siad przykładowo od 125 biednie do porządnego 140. Zrozumiałem też drugie zgięcie kolana w ostatniej fazie wyciągania sztangi.

Nie dotarło jeszcze do mnie jak szybko i agresywnie pod nią schodzić, ale widzę, że w obecnym cyklu to będzie dla mnie priorytetem. Żeby nie było, nawet te 6 tygodni dzieli się na dwutygodniowe podcykle, gdzie zmieniają się niektóre ćwiczenia pomocnicze.
 
Sordes ocurrit
 
 
Gwyn


Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2004
Posty: 872
Skąd: 3miasto

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 2 Lipiec 2014, 00:30   

Dla Novo:
cykl pull
clean pull 120
snatch pull 105
snatch balance 90

Jedna sesja z trenerką dwu i trójboju klasy międzynarodowej - bezcenna, będzie więcej, to i rwanie i zarzut powinny dojść do stosownego poziomu.
 
Sordes ocurrit
 
 
ry~you


SW: Różne
Wiek: 27
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1830
Skąd: Częstochowa/Kraków

Pomógł: 18 razy
Wysłany: 2 Lipiec 2014, 00:36   

co to jest snatch balance?
 
 
novocaine

Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 2 Lipiec 2014, 04:18   

http://lmgtfy.com/?q=snatch%20balance

gwyn: niezle niezle.
 
 
Strona 1 z 3
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Template edit by: quaint.pl  | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group