Vortal Budo Vortal Budo
FORUM | ALBUM | OSTRZEŻENIA | UŻYTKOWNICY | GRUPY | REGULAMIN | REDAKCJA | IGNORUJ | PROFIL
In BOX KNAJPA | SZUKAJ        Rejestracja    Zaloguj
Shabu dźwiga

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Strona 12 z 13
Shabu dźwiga
Autor Wiadomość
jakub


Dołączył: 08 Sie 2001
Posty: 2349

Pomógł: 2 razy
Wysłany: 20 Maj 2016, 21:41   

no tak tez i ja celuje obecnie :) 120x20 tylko nie wiem do kiedy
 
Never argue with a fool. People might not know the difference...
If you have to ask, you're not entitled to know...
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3535

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 23 Czerwiec 2016, 16:35   

Obejrzałem ostatnio ten filmik i postanowiłem trochę zmienic podejście do redukcji (która stanęla w miejscu bo się zacząłem opierdalać. Potem obejrzałem ten filmik, przeczytałem kolejny artykuł Wendlera i postanowiłem zmienić też trochę podejście do treningu. Potrzebuje tutaj Waszej krytyki i podpowiedzi.

Nie wiem, na ile to zniosą moje kolana, wyjdzie w praniu, ale schemat ogólny treningu ma być taki:

1. Coś eskplozywnego
2. Coś siłowego (wg. 5/3/1)
3. Coś kulturystycznego, będącego zarazem akcesorium/przeciwstawnym do 2
4. Coś strongmanowego albo kondycyjnego

Widzę to tak:

Dzień 1:
1. 3 x 5 box jumps
2. 5/3/1 przysiady
3. 5 x 10 RDL
4. ?

Dzień 2:
1. 3 x 5 rzut piłką lekarską o ścianę w poziomie
2. 5/3/1 ławka
3. 5 x 10 OHP
4. ?

Dzień 3:
1. 5 x 3 power clean
2. 5/3/1 martwy
3. 5 x 10 front squat
4. kettlebell swings ("odwrotna" Tabata, czyli nie 20/10, a 10/20 - i co cykl jedna sekunda więcej aktywna, jedna mniej odpoczynku)

Dzień 4:
1. 3 x 5 push jerk (może push press?)
2. 5/3/1 OHP
3. 5 x 10 ławka
4. ?

Największy problem mam jak widać z czwórką. Oczywiście będą spacery farmera, ale nie wiem w który dzień lepiej (skłaniam się ku pierwszemu, bo ręce i barki przy przysiadach zmęczą się najmniej). W pozostałe dni mógłym ciągnąć i/lub pchać sanie, napierdalać młotkiem w oponę, ew. robić tire flip (co bardzo chciałbym robić, ale mam tylko dwie opony, jedna jest dla mnie za cienka i za mała, żeby się porządnie zaprzeć, a druga jest za duża i za ciężka). Jakieś pomysły? Może Turkish get-up?
 
 
novocaine

Wiek: 33
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 23 Czerwiec 2016, 19:44   

? = drazek
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3535

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 23 Czerwiec 2016, 19:49   

Za ciężki jestem, nie mogę sie podciągać w żadnej sensownej ilośći, nie mam też odpowiedniej gumy. Ale chciałbym najpierw poprawić kondychę i zrzucić jeszcze z 10 kg, a potem się wziąć za podciąganie na poważnie z jakąś sensowną progresją.
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3535

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 24 Czerwiec 2016, 10:40   

Dobra, kompromis: dorzucę na razie lat pulldowns jako superset z 5x10 OHP oraz face pulls jako superset z 5x10 ławką.
Dorzucę też biceps i coś jeszcze po seriach 5x10 RDL i frontów. Może nawet 2 x biceps. Czemu? Ano, taka śmieszna historia - nigdy nie ćwiczyłem samego bica. Nigdy. W ostatnią niedzielę nie chciało mi się jeszcze wychodzić z siłki po zrobieniu martwych, pulldownów i face pulls, więc postanowiłem, że jeszcze biceps zrobię robię. Sztanga w łapy (pusta) i... dupa. 5 powtórzeń ledwo. No dobra. To zamiast tego hantle po 5 kg - i ledwo, ledwo zrobiłem 3 x 10, a łapy mnie napierdalały do wczoraj. :) Noż kurwa, przecież tak nie może być! :)

W każdym razie dzisiaj było tak:

3 x 5 box jump (niski) - bez problemów z kolanami, choć dopiero jutro się okaże na 100%
Przysiady 5 x 100, 3 x 112.5, 3 x 125 kg
RDL 5 x 10 x 65 kg
Spacer farmera 8 x 10 s (~20 m) x 60 kg - też odwrotna Tabata, jak swingi
 
 
Balofy


Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2004
Posty: 1696

Pomógł: 6 razy
Wysłany: 24 Czerwiec 2016, 13:23   

eee... a ile to sensowna ilość, bo na ciężkiego to ty nie wyglądasz?
 
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3535

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 24 Czerwiec 2016, 18:09   

W tej chwli ważę 106. Sensowna ilość to by było np 3 x 5, ale w chwili obecnej jest to znacznie poza moim zasięgiem niestety. :( W dobry dzień to moooże ze 3 ładne pełne podciągnięcia zrobię i to podchwytem. Ale trzeba priorytetyzować, najpierw tłuszcz i trochę ogólnego "atletycyzmu", a potem się wezmę za poprawianie słabości.
 
 
Czesław


Dołączył: 05 Sty 2003
Posty: 4848

Pomógł: 29 razy
Wysłany: 24 Czerwiec 2016, 18:29   

Nie wygladadz na 106 :-0
Jesli chodzi o podciaganie masz sporo do nadrobienia.
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3535

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 24 Czerwiec 2016, 21:48   

A bo taki jakiś jestem pociągły. Ale niedawno było 110, więc jestem na dobrej drodze.
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3535

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 27 Czerwiec 2016, 14:38   

Poniedziałek
Wyrzuty piłką lekarską o ścianę 3 x 10 x 5kg
Ławka 72.5 x 5, 82.5 x 3, 92.5 x 1 *
OHP 5 x 10 x 25 kg ss "podciąganie" **
Spacer farmera 60 kg ("odwrotna" Tabata)

* Próbowałem więcej, ale drugie powtórzenie stanęło w połowie i nie poszło dalej mimo najlepszych chęci. Następnym razem.

** Dałem podciąganie w cudzysłów, gdyż w pierwszej serii było to tylko jedno pełne podciągnięcie, a w drugiej i trzeciej pół (z przytrzymaniem), a cała reszta do były wiszące "shrugsy". Tragedia. :( Przez miesiąc z kawałkiem tak porobię (ile wlezie + shrugsy do 10) i zobaczymy, czy będzie jakiś progres. Jeśli nie, to kupię gumę albo po prostu zacznę robić z podstawką pod nogi jakąś.
 
 
Balofy


Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2004
Posty: 1696

Pomógł: 6 razy
Wysłany: 27 Czerwiec 2016, 19:25   

no to rzeczywiscie duzo wazysz. Bardzo wysoki jestes czego filmiki nie oddaja? bo wydajesz sie wrecz szczuply patrzac na nie.

A dla mnie takie serie jak mowisz zostawiaja nedosyt i musze jeszce czyms plecy dobijac. Chcoz j jestem w stanie zrzobic troche mniej niz pszesz, w pierwszej szesc, drugiej 4 i trzeciej cztery powtorzenia podchwytem, ale ja to akurat 88 kg przy 172 takze okraglutki jestem ;)
 
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3535

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 27 Czerwiec 2016, 22:20   

Chyba się nie zrozumieliśmy. W pierwszej serii było słownie jedno podciągnięcie prawdziwe. W drugiej i trzeciej nie dałem rady zrobić pełnego, musiałem się zatrzymać po drodze i przytrzymac, a czwarta i piąta to były same shrugsy. :( Nie wiem, na czym polega kwestia mojej wagi. Jestem trochę w typie skinny fat, ale zawsze wyglądałem na mniej, niż faktycznie ważyłem. Taka budowa.
 
 
Balofy


Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2004
Posty: 1696

Pomógł: 6 razy
Wysłany: 28 Czerwiec 2016, 06:13   

to moze drazek w domu i a'la tsatsuline robic po jednym podciagnieciu co kilkadziesiat minut jak bedziesz przechodzil?

do setek powtorzen nie dojdziesz, ale do tych 3-5 by sie udalo bez jakiegos dramatu, a plecow nie dojedziesz jakos szczegolnie (chyba ze naprawde odstaja i to ci je meczy, bo mi, jak mowilem, zrobienei trzech serii na plecy to troche malo zeby poczuc trening).
 
 
 
Czesław


Dołączył: 05 Sty 2003
Posty: 4848

Pomógł: 29 razy
Wysłany: 28 Czerwiec 2016, 07:15   

Guma to zbędny wydatek. Lepiej zegnij nogi w kolanach i oprzyj na postawionym z tyłu krzesle lub poproś partnera o trzymanie nóg. Trening ma taką zaletę, ze możesz pomagać sobie w róznym stopniu, a guma Ci tego nie zapewni.

Ale nie trenuj w ten sposób zbyt długo, bo jesli trzymasz nogi z tyłu to masz kręgosłup ustawiony w niewłaściwy sposób. To porada tylko na początek, by ruszyć mieśnie.
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3535

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 28 Czerwiec 2016, 10:03   

No właśnie nie chcę zginać, trzymam proste z obciągniętymi stopami, napiętym brzuchem itd... ino mam minimalnie za nisko drążek na siłowni, w dolnej pozycji stopy dotykaja ziemi i muszę trochę podciągać nogi (do przodu). No ale tak jak mówiłem, zrobię to przez następny cykl i zobaczymy co dalej. Tymczasem za tydzień będę miał przymusową przerwę od siłowni (wakacje).
 
 
Strona 12 z 13
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Template edit by: quaint.pl  | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group