Vortal Budo Vortal Budo
FORUM | ALBUM | OSTRZEŻENIA | UŻYTKOWNICY | GRUPY | REGULAMIN | REDAKCJA | IGNORUJ | PROFIL
In BOX KNAJPA | SZUKAJ        Rejestracja    Zaloguj
Shabu dźwiga

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Strona 12 z 13
Shabu dźwiga
Autor Wiadomość
jakub


Dołączył: 08 Sie 2001
Posty: 2349

Pomógł: 2 razy
Wysłany: 20 Maj 2016, 22:41   

no tak tez i ja celuje obecnie :) 120x20 tylko nie wiem do kiedy
 
Never argue with a fool. People might not know the difference...
If you have to ask, you're not entitled to know...
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3533
Skąd: Warszawa

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 23 Czerwiec 2016, 17:35   

Obejrzałem ostatnio ten filmik i postanowiłem trochę zmienic podejście do redukcji (która stanęla w miejscu bo się zacząłem opierdalać. Potem obejrzałem ten filmik, przeczytałem kolejny artykuł Wendlera i postanowiłem zmienić też trochę podejście do treningu. Potrzebuje tutaj Waszej krytyki i podpowiedzi.

Nie wiem, na ile to zniosą moje kolana, wyjdzie w praniu, ale schemat ogólny treningu ma być taki:

1. Coś eskplozywnego
2. Coś siłowego (wg. 5/3/1)
3. Coś kulturystycznego, będącego zarazem akcesorium/przeciwstawnym do 2
4. Coś strongmanowego albo kondycyjnego

Widzę to tak:

Dzień 1:
1. 3 x 5 box jumps
2. 5/3/1 przysiady
3. 5 x 10 RDL
4. ?

Dzień 2:
1. 3 x 5 rzut piłką lekarską o ścianę w poziomie
2. 5/3/1 ławka
3. 5 x 10 OHP
4. ?

Dzień 3:
1. 5 x 3 power clean
2. 5/3/1 martwy
3. 5 x 10 front squat
4. kettlebell swings ("odwrotna" Tabata, czyli nie 20/10, a 10/20 - i co cykl jedna sekunda więcej aktywna, jedna mniej odpoczynku)

Dzień 4:
1. 3 x 5 push jerk (może push press?)
2. 5/3/1 OHP
3. 5 x 10 ławka
4. ?

Największy problem mam jak widać z czwórką. Oczywiście będą spacery farmera, ale nie wiem w który dzień lepiej (skłaniam się ku pierwszemu, bo ręce i barki przy przysiadach zmęczą się najmniej). W pozostałe dni mógłym ciągnąć i/lub pchać sanie, napierdalać młotkiem w oponę, ew. robić tire flip (co bardzo chciałbym robić, ale mam tylko dwie opony, jedna jest dla mnie za cienka i za mała, żeby się porządnie zaprzeć, a druga jest za duża i za ciężka). Jakieś pomysły? Może Turkish get-up?
 
More importantly, we need to learn how to bear down on a hard rep and finish it without cheating it, so that we develop the mental discipline to stay with a hard task and finish it correctly. This is one of those indirect benefits that can be obtained from physical education. If you learn nothing else from training, it is very important to learn that your limits are seldom where you think they are.
--Mark Rippetoe, Starting Strength
 
 
novocaine

Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 23 Czerwiec 2016, 20:44   

? = drazek
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3533
Skąd: Warszawa

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 23 Czerwiec 2016, 20:49   

Za ciężki jestem, nie mogę sie podciągać w żadnej sensownej ilośći, nie mam też odpowiedniej gumy. Ale chciałbym najpierw poprawić kondychę i zrzucić jeszcze z 10 kg, a potem się wziąć za podciąganie na poważnie z jakąś sensowną progresją.
 
More importantly, we need to learn how to bear down on a hard rep and finish it without cheating it, so that we develop the mental discipline to stay with a hard task and finish it correctly. This is one of those indirect benefits that can be obtained from physical education. If you learn nothing else from training, it is very important to learn that your limits are seldom where you think they are.
--Mark Rippetoe, Starting Strength
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3533
Skąd: Warszawa

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 24 Czerwiec 2016, 11:40   

Dobra, kompromis: dorzucę na razie lat pulldowns jako superset z 5x10 OHP oraz face pulls jako superset z 5x10 ławką.
Dorzucę też biceps i coś jeszcze po seriach 5x10 RDL i frontów. Może nawet 2 x biceps. Czemu? Ano, taka śmieszna historia - nigdy nie ćwiczyłem samego bica. Nigdy. W ostatnią niedzielę nie chciało mi się jeszcze wychodzić z siłki po zrobieniu martwych, pulldownów i face pulls, więc postanowiłem, że jeszcze biceps zrobię robię. Sztanga w łapy (pusta) i... dupa. 5 powtórzeń ledwo. No dobra. To zamiast tego hantle po 5 kg - i ledwo, ledwo zrobiłem 3 x 10, a łapy mnie napierdalały do wczoraj. :) Noż kurwa, przecież tak nie może być! :)

W każdym razie dzisiaj było tak:

3 x 5 box jump (niski) - bez problemów z kolanami, choć dopiero jutro się okaże na 100%
Przysiady 5 x 100, 3 x 112.5, 3 x 125 kg
RDL 5 x 10 x 65 kg
Spacer farmera 8 x 10 s (~20 m) x 60 kg - też odwrotna Tabata, jak swingi
 
More importantly, we need to learn how to bear down on a hard rep and finish it without cheating it, so that we develop the mental discipline to stay with a hard task and finish it correctly. This is one of those indirect benefits that can be obtained from physical education. If you learn nothing else from training, it is very important to learn that your limits are seldom where you think they are.
--Mark Rippetoe, Starting Strength
 
 
Balofy


Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2004
Posty: 1695

Pomógł: 6 razy
Wysłany: 24 Czerwiec 2016, 14:23   

eee... a ile to sensowna ilość, bo na ciężkiego to ty nie wyglądasz?
 
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3533
Skąd: Warszawa

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 24 Czerwiec 2016, 19:09   

W tej chwli ważę 106. Sensowna ilość to by było np 3 x 5, ale w chwili obecnej jest to znacznie poza moim zasięgiem niestety. :( W dobry dzień to moooże ze 3 ładne pełne podciągnięcia zrobię i to podchwytem. Ale trzeba priorytetyzować, najpierw tłuszcz i trochę ogólnego "atletycyzmu", a potem się wezmę za poprawianie słabości.
 
More importantly, we need to learn how to bear down on a hard rep and finish it without cheating it, so that we develop the mental discipline to stay with a hard task and finish it correctly. This is one of those indirect benefits that can be obtained from physical education. If you learn nothing else from training, it is very important to learn that your limits are seldom where you think they are.
--Mark Rippetoe, Starting Strength
 
 
Czesław


Dołączył: 05 Sty 2003
Posty: 4841

Pomógł: 28 razy
Wysłany: 24 Czerwiec 2016, 19:29   

Nie wygladadz na 106 :-0
Jesli chodzi o podciaganie masz sporo do nadrobienia.
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3533
Skąd: Warszawa

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 24 Czerwiec 2016, 22:48   

A bo taki jakiś jestem pociągły. Ale niedawno było 110, więc jestem na dobrej drodze.
 
More importantly, we need to learn how to bear down on a hard rep and finish it without cheating it, so that we develop the mental discipline to stay with a hard task and finish it correctly. This is one of those indirect benefits that can be obtained from physical education. If you learn nothing else from training, it is very important to learn that your limits are seldom where you think they are.
--Mark Rippetoe, Starting Strength
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3533
Skąd: Warszawa

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 27 Czerwiec 2016, 15:38   

Poniedziałek
Wyrzuty piłką lekarską o ścianę 3 x 10 x 5kg
Ławka 72.5 x 5, 82.5 x 3, 92.5 x 1 *
OHP 5 x 10 x 25 kg ss "podciąganie" **
Spacer farmera 60 kg ("odwrotna" Tabata)

* Próbowałem więcej, ale drugie powtórzenie stanęło w połowie i nie poszło dalej mimo najlepszych chęci. Następnym razem.

** Dałem podciąganie w cudzysłów, gdyż w pierwszej serii było to tylko jedno pełne podciągnięcie, a w drugiej i trzeciej pół (z przytrzymaniem), a cała reszta do były wiszące "shrugsy". Tragedia. :( Przez miesiąc z kawałkiem tak porobię (ile wlezie + shrugsy do 10) i zobaczymy, czy będzie jakiś progres. Jeśli nie, to kupię gumę albo po prostu zacznę robić z podstawką pod nogi jakąś.
 
More importantly, we need to learn how to bear down on a hard rep and finish it without cheating it, so that we develop the mental discipline to stay with a hard task and finish it correctly. This is one of those indirect benefits that can be obtained from physical education. If you learn nothing else from training, it is very important to learn that your limits are seldom where you think they are.
--Mark Rippetoe, Starting Strength
 
 
Balofy


Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2004
Posty: 1695

Pomógł: 6 razy
Wysłany: 27 Czerwiec 2016, 20:25   

no to rzeczywiscie duzo wazysz. Bardzo wysoki jestes czego filmiki nie oddaja? bo wydajesz sie wrecz szczuply patrzac na nie.

A dla mnie takie serie jak mowisz zostawiaja nedosyt i musze jeszce czyms plecy dobijac. Chcoz j jestem w stanie zrzobic troche mniej niz pszesz, w pierwszej szesc, drugiej 4 i trzeciej cztery powtorzenia podchwytem, ale ja to akurat 88 kg przy 172 takze okraglutki jestem ;)
 
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3533
Skąd: Warszawa

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 27 Czerwiec 2016, 23:20   

Chyba się nie zrozumieliśmy. W pierwszej serii było słownie jedno podciągnięcie prawdziwe. W drugiej i trzeciej nie dałem rady zrobić pełnego, musiałem się zatrzymać po drodze i przytrzymac, a czwarta i piąta to były same shrugsy. :( Nie wiem, na czym polega kwestia mojej wagi. Jestem trochę w typie skinny fat, ale zawsze wyglądałem na mniej, niż faktycznie ważyłem. Taka budowa.
 
More importantly, we need to learn how to bear down on a hard rep and finish it without cheating it, so that we develop the mental discipline to stay with a hard task and finish it correctly. This is one of those indirect benefits that can be obtained from physical education. If you learn nothing else from training, it is very important to learn that your limits are seldom where you think they are.
--Mark Rippetoe, Starting Strength
 
 
Balofy


Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2004
Posty: 1695

Pomógł: 6 razy
Wysłany: 28 Czerwiec 2016, 07:13   

to moze drazek w domu i a'la tsatsuline robic po jednym podciagnieciu co kilkadziesiat minut jak bedziesz przechodzil?

do setek powtorzen nie dojdziesz, ale do tych 3-5 by sie udalo bez jakiegos dramatu, a plecow nie dojedziesz jakos szczegolnie (chyba ze naprawde odstaja i to ci je meczy, bo mi, jak mowilem, zrobienei trzech serii na plecy to troche malo zeby poczuc trening).
 
 
 
Czesław


Dołączył: 05 Sty 2003
Posty: 4841

Pomógł: 28 razy
Wysłany: 28 Czerwiec 2016, 08:15   

Guma to zbędny wydatek. Lepiej zegnij nogi w kolanach i oprzyj na postawionym z tyłu krzesle lub poproś partnera o trzymanie nóg. Trening ma taką zaletę, ze możesz pomagać sobie w róznym stopniu, a guma Ci tego nie zapewni.

Ale nie trenuj w ten sposób zbyt długo, bo jesli trzymasz nogi z tyłu to masz kręgosłup ustawiony w niewłaściwy sposób. To porada tylko na początek, by ruszyć mieśnie.
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3533
Skąd: Warszawa

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 28 Czerwiec 2016, 11:03   

No właśnie nie chcę zginać, trzymam proste z obciągniętymi stopami, napiętym brzuchem itd... ino mam minimalnie za nisko drążek na siłowni, w dolnej pozycji stopy dotykaja ziemi i muszę trochę podciągać nogi (do przodu). No ale tak jak mówiłem, zrobię to przez następny cykl i zobaczymy co dalej. Tymczasem za tydzień będę miał przymusową przerwę od siłowni (wakacje).
 
More importantly, we need to learn how to bear down on a hard rep and finish it without cheating it, so that we develop the mental discipline to stay with a hard task and finish it correctly. This is one of those indirect benefits that can be obtained from physical education. If you learn nothing else from training, it is very important to learn that your limits are seldom where you think they are.
--Mark Rippetoe, Starting Strength
 
 
Strona 12 z 13
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Template edit by: quaint.pl  | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group