Vortal Budo Vortal Budo
FORUM | ALBUM | OSTRZEŻENIA | UŻYTKOWNICY | GRUPY | REGULAMIN | REDAKCJA | IGNORUJ | PROFIL
In BOX KNAJPA | SZUKAJ        Rejestracja    Zaloguj
suplementy- co polecacie i w jakim celu?

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Strona 7 z 9
suplementy- co polecacie i w jakim celu?
Autor Wiadomość
ry~you


SW: Różne
Wiek: 27
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1832
Skąd: Częstochowa/Kraków

Pomógł: 18 razy
Wysłany: 26 Kwiecień 2015, 10:58   

Jajko zwykłe jajko ma sporo aminokwasów rozgałęzionych o ile się nie mylę. Także jak ktoś chce taniej to jajko wtrząchnąć i po sprawie ;)
BCAA zażywałem raz jakieś 2 lata temu na redukcji. Trochę żałowałem wydanych około 60 zł bo nie czułem żadnego efektu w postaci lepszej regeneracji a w całe bajeczki o katabolizmie mięśni dotykającym nas po 3 godzinach nie jedzenia i w trakcie treningu nie wierzę po prostu ;) Przynajmniej nie jeśli nie wyglądamy jak pro kulturyści którzy tego mięsa mają zwyczajnie nadmiar do normalnego funkcjonowania. Nie dziwi mnie to że ich organizm chce się pozbyć tych mięśni i muszą się zabezpieczać przed kilometrowym spacerem po bułki do sklepu ;)
Generalnie ja jestem na nie z BCAA ale nikomu nie powiem, że nie może tego brać ;)
 
 
novocaine

Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 26 Kwiecień 2015, 11:43   

ry~you napisał/a:
BCAA zażywałem raz jakieś 2 lata temu na redukcji. Trochę żałowałem wydanych około 60 zł bo nie czułem żadnego efektu w postaci lepszej regeneracji

rozumiem lepszej w porownaniu do redukcji bez bcaa? bo znowu, ja tez nie wierze w jakies duze efekty; efektem bardzo zadowalajacym byloby dla mnie utrzymanie regeneracji przy obcieciu kalorii.
 
 
Cabelo


SW: BJJ/SF
Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 676
Skąd: Wrocław

Pomógł: 15 razy
Wysłany: 26 Kwiecień 2015, 23:18   

S.O.S. napisał/a:
wg badan dzialaja tribulusy jakies ziola i inne duperele


Nie ma wiarygodnych badań potwierdzających działanie tribulusa. Wręcz przeciwnie, jest sporo badań jednoznacznie obalających jego rzekome działanie anaboliczne (i w sumie jakiekolwiek inne). S.O.S., może podaj skąd bierzesz swoje informacje, bo z tego co piszesz wynika że opierasz się albo na własnym widzimisię albo siłowniowym bro-science, szczególnie że mówisz że angielskiego nie paniemajesz, co automatycznie odcina Cię od większości aktualnych, rzetelnych badań w temacie.
 
 
 
ry~you


SW: Różne
Wiek: 27
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1832
Skąd: Częstochowa/Kraków

Pomógł: 18 razy
Wysłany: 27 Kwiecień 2015, 10:26   

novo tak porównuje dwa okresy regeneracji. Ja zazwyczaj trochę obcinam intensywność treningu na redukcji w szczególności w tych końcowych fazach gdy deficyt kcal jest coraz większy bo wtedy naprawdę czuję obolałe mięśnie w całym ciele jak się rano budzę. Ale zdecydowanie najgorszym dla mnie objawem jest brak energii i chęci na treningach. Jak już dochodzi do takiego stanu to podbijam kcal na kilka dni.
Nie to żebym miał jakiś zły stosunek do suplementów dla sportowców ale z 2 lata temu uznałem, że po prostu tego nie potrzebuję. Staram się trzymać dietę w miarę zbilansowaną. Dużo warzyw, owoców trochę. Teraz mała paczka białka (900g) starcza mi na jakieś 4 miesiące. Jedyne co przyjmuje regularnie to kreatyne w szczególności właśnie podczas redukcji.
 
 
S.O.S.

Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 3331

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 27 Kwiecień 2015, 10:39   

Cabelo napisał/a:
S.O.S. napisał/a:
wg badan dzialaja tribulusy jakies ziola i inne duperele


Nie ma wiarygodnych badań potwierdzających działanie tribulusa. Wręcz przeciwnie, jest sporo badań jednoznacznie obalających jego rzekome działanie anaboliczne (i w sumie jakiekolwiek inne). S.O.S., może podaj skąd bierzesz swoje informacje, bo z tego co piszesz wynika że opierasz się albo na własnym widzimisię albo siłowniowym bro-science, szczególnie że mówisz że angielskiego nie paniemajesz, co automatycznie odcina Cię od większości aktualnych, rzetelnych badań w temacie.


ale mi nie chodzi ze z naukowego punktu widzenia nie dziala...
chodzi mi o praktyke, dlatego tez pytam w jakich warunkach brali bcaa badani i jak wygladala ich dieta bo jak wiemy badaniami mozna odpowiednio pokierowac i stworzyc warunki zeby dana substancja dzialala

ja obecnie robie sobie redu, juz wszystkie spodnie sa za duze, sila rosnie wiec raczej jakiegos katabolizmu nie odnotowalem, samopoczucie ekstra...wszystko rozchodzi sie o hormony i diete a nie kilka gram aminokwasow bo to sa 2 jajka albo 200g fileta z kurczaka
 
 
Cabelo


SW: BJJ/SF
Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 676
Skąd: Wrocław

Pomógł: 15 razy
Wysłany: 27 Kwiecień 2015, 13:17   

S.O.S. napisał/a:
chodzi mi o praktyke, dlatego tez pytam w jakich warunkach brali bcaa badani i jak wygladala ich dieta bo jak wiemy badaniami mozna odpowiednio pokierowac i stworzyc warunki zeby dana substancja dzialala


Problem polega na tym że "regeneracja" i "samopoczucie" to tak subiektywne kwestie, do tego zależne od tak dużej liczby czynników, że takie "praktyczne" (anegdotyczne) relacje są z obiektywnego punktu widzenia nic nie warte i przyczyniają się tylko do powielania różnych osiedlowosiłownianych mitologii. BCAA brałem przez dłuższe okresy czasu, i owszem, odczuwałem (subiektywnie!) szybszą regenerację mięśniową. Sporo osób z którymi trenuję również stwierdza coś podobnego, z tym że o niczym to nie świadczy, bo równie dobrze zarówno w moim, jak i ich przypadku może to być placebo (szczególnie silny efekt w wypadku mocno promowanych suplementów z dobrą otoczką marketingową) racjonalizacja i autosugestia (wydałem kupę hajsu na ten proszek, to teraz poczuję efekt chociaż miałbym go sobie wmówić) czy wpływ innych czynników (plan treningowy, sen, stres, dieta, choroby). Dlatego biorę pewną poprawkę na własne doświadczenia i relacje innych. Badania oczywiście mogą być zmanipulowane, ale właśnie dlatego jednym z głównych kryteriów wiarygodności badań jest ich powtarzalność przez niezależne od siebie jednostki. Jeżeli jakieś twierdzenie jest poparte pojedynczym źródłem to faktycznie, może być podejrzane, ale do manipulacji większą ilością metodologicznie poprawnych badań wykonanych przez uznane ośrodki potrzeba już mechanizmów rodem z teorii spiskowych.

Edit; porównajcie sobie wyniki badań dotyczących działania tribulusa (nie działa) z tym co o jego działaniu piszą użytkownicy na różnych sportowych forach (w stylu: pała stoi od tygodnia, rośnie mi trzecie jądro i zamieniam się w Hulka ;-) ), tam dopiero widać potęgę autosugestii.
 
 
 
S.O.S.

Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 3331

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 27 Kwiecień 2015, 13:53   

Ok ale to w jakich warunkach te badani przeprowadzono?
Chodzi mi głównie o dietę, bo jak wiadomo np kreatyna lepiej działa na ludzi co mięsa nie jedzą, jak mieli deficyt aminokwasów w diecie to nic nadzwyczajnego ze uzupełnienie proszkiem dawało jakiś tam efekt.
Nie snuje teorii spiskowych, ale jeśli w diecie np było malo białka -bcaa z pożywienia to równie dobrze mogło się sprawdzić jajko co miarka proszku. Bo jak wiadomo jak cos jest na minusie to i proszkiem można uzupełnić żeby było na zero czy plus.
Przecież w stan katabolizmu wcale tak łatwo nie jest się wprowadzić, a trening 1,5 h z odpowiednim posiłkiem po nie ma szans ja spadki.
Mając 150-200g białka w diecie nie ma szans żeby brakowało czegokolwiek.

Tak szczerze, czules działanie bcaa, jak wyglądała Twoja dieta?


Z suplami to jest tak
Najpierw lykasz wszystko bo myślisz ze działa.
Potem lykasz tylko to co działa.
Na koniec dochodzisz do wniosku ze i tak to co działa chuja daje.
 
 
Shabu


Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3533
Skąd: Warszawa

Pomógł: 8 razy
Wysłany: 27 Kwiecień 2015, 14:33   

S.O.S. napisał/a:
Z suplami to jest tak
Najpierw lykasz wszystko bo myślisz ze działa.
Potem lykasz tylko to co działa.
Na koniec dochodzisz do wniosku ze i tak to co działa chuja daje.

Nie. Ty dochodzisz do takiego wniosku i może nawet jest prawdziwy w twoim przypadku, ale nie znaczy to, że u innych będzie tak samo. Dodatkowo sama ilość to nie wszystko, liczy się też timing. Ja na przykład odczułem zasadniczą poprawę w samopoczuciu przez resztę dnia i nastepnego dnia rano pijąc białko + węgle zaraz po treningu zamiast czekać aż będe mógł zjeść normalny posiłek (który i tak zjadam potem o stałej porze). Żadnych efektów natomiast nie dało mi picie kazeiny wieczorami, dlatego zarzuciłem tą praktykę, podobnie jak picie samego białka serwatkowego od razu po przebudzeniu, przed właściwym śniadaniem.
 
More importantly, we need to learn how to bear down on a hard rep and finish it without cheating it, so that we develop the mental discipline to stay with a hard task and finish it correctly. This is one of those indirect benefits that can be obtained from physical education. If you learn nothing else from training, it is very important to learn that your limits are seldom where you think they are.
--Mark Rippetoe, Starting Strength
 
 
Cabelo


SW: BJJ/SF
Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 676
Skąd: Wrocław

Pomógł: 15 razy
Wysłany: 27 Kwiecień 2015, 15:16   

S.O.S. napisał/a:

Tak szczerze, czules działanie bcaa, jak wyglądała Twoja dieta?


Przez okres ok 3 miesięcy: 400-500g kury i jakieś 300 ryżu ze słoikowym sosem codziennie na obiad, omlet z białkiem serwatkowym i masłem orzechowym albo jajecznica na śniadanie, na kolację wpieprzałem co popadnie. Z supli kreta. Obciążenie treningowe 2xFBW 2xsiłownia 5-6xBJJ. To był taki okres intensywniejszych treningów przed MP.

BCAA brałem przez praktycznie cały ten okres i czułem szybszą regenerację na tej zasadzie że jak skatowałem jakąś grupę mięśniową to odczuwałem to przez max 2 dni. Obecnie nie biorę BCAA i DOMS-y na łapach po piątkowym treningu jeszcze trochę czuję, pomimo że dietę nadal trzymam podobną (za wyjątkiem omletów z rana, ograniczym się do ryżu kawy i jakiegoś rogala). Mniej też trenuję, 2-3x siłownia i 4-5 razy BJJ, ale lżej niż wtedy. Niemniej nie ufam swojemu osądowi na tyle żeby stwierdzić że różnica w regeneracji faktycznie była spowodowana braniem aminków a nie placebo, lub czy inne czynniki nie miały wpływu.

Zgadzam się z tym co piszesz że katabolizm przy normalnej diecie raczej nie ma prawa się załączyć.
 
 
 
S.O.S.

Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 3331

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 27 Kwiecień 2015, 15:38   

Cabelo, ale domsy nie są ani wyznacznikiem dobrego treningu ani regeneracji.

Shabu, nie tylko ja dochodzenie do tego wniosku...co do węgli i białka po treningu, ten sam efekt po czekoladzie uskok insy i nabijanie glikogenem, dlatego jem słodycze po treningu i chudne;)
 
 
ry~you


SW: Różne
Wiek: 27
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1832
Skąd: Częstochowa/Kraków

Pomógł: 18 razy
Wysłany: 27 Kwiecień 2015, 16:33   

domsy nie są wyznacznikiem regenereacji ? chyba to że po bardzo ciężkim treningu będę odczuwał obolałe mięśnie 2 czy 5 dni to właśnie niezły wyznacznik regeneracji.
 
 
S.O.S.

Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 3331

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 27 Kwiecień 2015, 19:15   

dobra doedukowalem sie jesli chodzi o domsy :)
ogolnie nie miewam domsow nawet jak zmieniam trening, nie pamietam kiedy mialem
 
 
Cabelo


SW: BJJ/SF
Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 676
Skąd: Wrocław

Pomógł: 15 razy
Wysłany: 27 Kwiecień 2015, 21:46   

Ja zazwyczaj też nie, chyba że przy rzeczach typu drabinka zstępująca do załamania, po tym mnie zazwyczaj trzyma parę dni. Po dłuższych sesjach podciągania też.

Wiem że zaraz ktoś się przypierdoli po co robić drabinki zstępujące do załamania, więc od razu odpowiadam ;)
 
 
 
)PiT(


Wiek: 34
Dołączył: 12 Cze 2002
Posty: 1135

Pomógł: 10 razy
Wysłany: 20 Maj 2015, 22:36   

Całkiem fajnie sobie tutaj rozkminiacie temat, więc i ja się dorzuce.

Chodzi mi o suple do regeneracji. Chodzi o to, aby jak najszybciej mi się organizm regenerował, abym nie był senny po 2 dniach treningu pod rząd, itp. itd. Jako trening uznaję 1.5h BJJ lub 1h Cross-fit. Takich treningów mam obecnie 2-3 w tyg., ale planuję dojść do 4. Może nawet coś jeszcze. Z takich innych spraw, to ważę koło 90kg.

Nad dietą będę musiał jeszcze popracować, ale już powoli zaczynam patrzeć co jem. Do tego, biorę suple:
a) BCAA -> w zależności od dnia, 4-8 kapsółek (wcześniej brałem po 2 dziennie, ale to było chyba zdecydowanie za mało)
b) Centrum A-Z -> 1 tabletka dziennie, która przynajmniej w teorii powinna dokładać brakujące elementy.

Do tego, dołożyłem 7-8h snu dziennie (jak na razie zdecydowanie największa zmiana, tj. wcześniej chodze spać itp. itd.).

Chodzi mi o szybszą regenerację, tj. abym po 2 dniach treningu, jakoś żył, a nie, że wszystko mnie boli itp.

Z tego, co tutaj czytam, to powiniem sobie dokupić ZMA, przemyśleć stosowanie BCAA, i być może dołożyć kretkę*?
Co o tym myślicie? :D


* - jakieś 10 lat temu, miałem z tym styczność, ale wtedy panowała opinia, że to trzeba brać cyklami, bo organizm się na to uodparnia.
 
“We know where you are. We know where you’ve been.
We can more or less know what you’re thinking about.”

Eric Schmidt, CEO of Google, 2010
 
 
novocaine

Wiek: 32
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 20 Maj 2015, 23:33   

zdecydowanie mysle ZMA, bo to poprawia sen a sen to razem z dieta dwa najwazniejsze czynniki regeneracji. niestety, poza sterydami nie ma magicznych srodkow, po ktorych zobaczysz wiekie zmiany. dieta, sen, i powolne zwiekszanie ilosci trenigow w tempie, do ktorego organizm jest w stanie sie przyzwyczaic. kreta jako tako na regenacje teoretycznie nie powinna miec wplywu, pomaga na treningu a nie po.
 
 
Strona 7 z 9
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Template edit by: quaint.pl  | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group