Vortal Budo Vortal Budo
FORUM | ALBUM | OSTRZEŻENIA | UŻYTKOWNICY | GRUPY | REGULAMIN | REDAKCJA | IGNORUJ | PROFIL
In BOX KNAJPA | SZUKAJ        Rejestracja    Zaloguj
CrossFit - wasze opinie

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Strona 2 z 3
CrossFit - wasze opinie
Autor Wiadomość
Warhead


SW: Różne
Wiek: 40
Dołączył: 02 Gru 2002
Posty: 4626

Pomógł: 17 razy
Wysłany: 24 Sierpień 2017, 09:41   

"Natomiast lepszy crossfit z byle jakim trenerem niż siedzenie na kanapie. "


NIe zgodze sie. PO obejrzeniu treningu CF w wyciskaniu martwym na czas uwazam, ze baaaardzo to bedzie tych ludzi bolalo za pare lat.
 
 
nedohin

Wiek: 31
Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 440
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Pomógł: 5 razy
Wysłany: 24 Sierpień 2017, 16:10   

Warhead napisał/a:
"Natomiast lepszy crossfit z byle jakim trenerem niż siedzenie na kanapie. "


NIe zgodze sie. PO obejrzeniu treningu CF w wyciskaniu martwym na czas uwazam, ze baaaardzo to bedzie tych ludzi bolalo za pare lat.


Z moich doświadczeń w gabinecie wynika ze łatwiej naprawić pracownika fizycznego niż białego kolnierzyka. Inna sprawa ze jednych i drugich boli.
 
 
czarny msciciel

Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 1269

Pomógł: 9 razy
Wysłany: 25 Sierpień 2017, 07:34   

Warhead napisał/a:

"Natomiast lepszy crossfit z byle jakim trenerem niż siedzenie na kanapie. "

znam obecnie 2 osoby w pracy co przechodza dosyc intenstwne rehabilitacje wlasnie - po crossficie:)
 
 
Balofy


Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2004
Posty: 1695

Pomógł: 6 razy
Wysłany: 25 Sierpień 2017, 08:29   

nedohin napisał/a:
Warhead napisał/a:
"Natomiast lepszy crossfit z byle jakim trenerem niż siedzenie na kanapie. "


NIe zgodze sie. PO obejrzeniu treningu CF w wyciskaniu martwym na czas uwazam, ze baaaardzo to bedzie tych ludzi bolalo za pare lat.


Z moich doświadczeń w gabinecie wynika ze łatwiej naprawić pracownika fizycznego niż białego kolnierzyka. Inna sprawa ze jednych i drugich boli.


a rozwiniesz czemu?
 
 
 
Warhead


SW: Różne
Wiek: 40
Dołączył: 02 Gru 2002
Posty: 4626

Pomógł: 17 razy
Wysłany: 25 Sierpień 2017, 08:53   

Nie wiem jakich fizycznych on naprawial, ale ja moge robic wiele rzeczy, ktore moj szwagier po gospodarce juz wiecej robic nie bedzie mogl ;) .
 
 
Black Belt Rx

SW: Kyokushin
Dołączyła: 13 Maj 2017
Posty: 6

Wysłany: 25 Sierpień 2017, 10:41   

Jak każdy sport, crossfit także ma swoje plusy i minusy. Zwolennicy czy przeciwnicy zawsze byli, są i będą. Myślę, że większość została już z grubsza omówiona w postach wcześniejszych. Pozwolę sobie jednak wtrącić swoje trzy grosze odnośnie tematu.

Dopiero dzięki crossfitowi dowiedziałam się jak powinna wyglądać prawidłowa pompka czy przysiad. Bardzo spodobało mi się to przywiązanie uwagi do szczegółów odnoście uznania powtórzenia za wykonane z uwzględnieniem prawidłowości techniki (kwestia tzw. "no rep`ów").

Dzięki crossfitowi zaznajomiłam się z odważnikami kulowymi kettlebells i stały się one moją pasją.

Myślę, że podobnie jak jak, większość osób doznała efektu nowicjusza po treningach z ciężarami. Wzrost siły, wytrzymałości i sprawności w około pierwszym roku treningów jest niesamowity i przede wszystkim zwraca uwagę.

Dzięki crossfitowi wznowił się boom na trójbój siłowy i dwubój olimpijski.

Różnorodność ćwiczeń na treningach. Na początku było to ekscytujące, nowe i fajne. Pierwszy raz ćwiczyłam wg takiego protokołu i mi się podobało. Ale z czasem zauważyłam, że dla mnie ta różnorodność sprowadza się do różnorakości. Wolę chyba bardziej konwencjonalne schematy.
 
 
Warhead


SW: Różne
Wiek: 40
Dołączył: 02 Gru 2002
Posty: 4626

Pomógł: 17 razy
Wysłany: 25 Sierpień 2017, 10:51   

Wszystko bylo by ok gdyby nie:

"Jak zostać trenerem cross fitu."

"Co ciekawe LVL1 (i wszystkie kolejne) nie wymagają od nas żadnych umiejętności praktycznych, a kurs zaliczamy na podstawie testu teoretycznego oraz frekwencji (musi być 100%). "

zrodlo: http://crossathlete.blog....nerem-crossfit/
 
 
nedohin

Wiek: 31
Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 440
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Pomógł: 5 razy
Wysłany: 25 Sierpień 2017, 11:18   

Balofy napisał/a:

a rozwiniesz czemu?


Chodzi o pozycję siedzaca, skraca ona mocno zginacze bioder i osłabia mięśnie pośladkowe. Prowadzi to do inwolucji postawy z wyprostowanej do zgietej. To pociąga za sobą konsekwencje w postaci zwiekszenia sił scinajacych na lędźwia i oczywiście zmiany wzorca postawy. Gdy lędźwia i miednica są złe ustawione to wszystko jest źle ustawione w ciele (kolana, łokcie, szyja, układ pokarmowy itd.). Konsekwencją tego jest postawa która bez obciazen zewnętrznych generuje stałe przeciążenia dla ukladu ruchu oraz utrudnia prawidłowe funkcjonowanie narzadom.

Pracownik fizyczny za to podlega obciążeniom ale przynajmniej ma różnorodność ruchu, wiec trudniej jest mu wykształcić tak zły nawyk postawy . Dodatkowo przeciążenia u niego są rozłożone bardziej równomiernie a nie tylko i wyłącznie na lędźwia i układu pokarmowy.

To wszystko w bardzo dużym skrócie oraz dużej generalizacji. Rodzaj pracy to tylko jeden z czynników zdrowia układu ruchu.
 
 
nedohin

Wiek: 31
Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 440
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Pomógł: 5 razy
Wysłany: 25 Sierpień 2017, 11:23   

Black Belt Rx napisał/a:

Dzięki crossfitowi zaznajomiłam się z odważnikami kulowymi kettlebells i stały się one moją pasją.


Kettlebelle to przyjaciele portfeli lekarzy, farmaceutow i fizjoterapeutów :)
 
 
złowieszczek

SW: Różne
Dołączył: 08 Cze 2015
Posty: 363

Wysłany: 25 Sierpień 2017, 13:54   

weź nie strasz
 
 
Romanowicz

SW: Karate
Wiek: 46
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 1533
Skąd: Radom

Pomógł: 2 razy
Wysłany: 25 Sierpień 2017, 14:29   

nedohin napisał/a:

Kettlebelle to przyjaciele portfeli lekarzy, farmaceutow i fizjoterapeutów :)


Ciekawa teza, czasami prawdziwa. To samo można powiedzieć o jedzeniu.
 
 
 
nedohin

Wiek: 31
Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 440
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Pomógł: 5 razy
Wysłany: 25 Sierpień 2017, 14:57   

Romanowicz napisał/a:


Ciekawa teza, czasami prawdziwa. To samo można powiedzieć o jedzeniu.


Tylko ze kettle nie są niezbędne do życia.
 
 
Black Belt Rx

SW: Kyokushin
Dołączyła: 13 Maj 2017
Posty: 6

Wysłany: 25 Sierpień 2017, 15:29   

nedohin napisał/a:
Black Belt Rx napisał/a:

Dzięki crossfitowi zaznajomiłam się z odważnikami kulowymi kettlebells i stały się one moją pasją.


Kettlebelle to przyjaciele portfeli lekarzy, farmaceutow i fizjoterapeutów :)


Trochę trudno mi się z tym zgodzić. Przy odpowiednim doborze ćwiczeń i ciężaru kettle są wspaniałym narzędziem w treningu amatorskim, przygotowaniu motorycznym czy nawet rehabilitacji.
 
 
nedohin

Wiek: 31
Dołączył: 21 Maj 2005
Posty: 440
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Pomógł: 5 razy
Wysłany: 26 Sierpień 2017, 11:09   

Black Belt Rx napisał/a:

Trochę trudno mi się z tym zgodzić. Przy odpowiednim doborze ćwiczeń i ciężaru kettle są wspaniałym narzędziem w treningu amatorskim, przygotowaniu motorycznym czy nawet rehabilitacji.


A jakie mają zastosowanie w rehabilitacji? Bo o ile wolny ciężar na długiej dzwigni może mieć sens w treningu, to nie wyobrażam sobie jak można go stosować w rehabilitacji?
 
 
Black Belt Rx

SW: Kyokushin
Dołączyła: 13 Maj 2017
Posty: 6

Wysłany: 26 Sierpień 2017, 14:58   

nedohin napisał/a:


A jakie mają zastosowanie w rehabilitacji? Bo o ile wolny ciężar na długiej dzwigni może mieć sens w treningu, to nie wyobrażam sobie jak można go stosować w rehabilitacji?


Chociażby takie ćwiczenia jak arm bar, crooked arm bar czy bottom up press nadają się świetnie do pracy nad stabilizacją w obrębie obręczy barkowej.
 
 
Strona 2 z 3
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Template edit by: quaint.pl  | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group