Vortal Budo Vortal Budo
FORUM | ALBUM | OSTRZEŻENIA | UŻYTKOWNICY | GRUPY | REGULAMIN | REDAKCJA | IGNORUJ | PROFIL
In BOX KNAJPA | SZUKAJ        Rejestracja    Zaloguj
Smacznie i zdrowo czyli przepisy

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Strona 29 z 29
Smacznie i zdrowo czyli przepisy
Autor Wiadomość
sheepman


SW: BJJ/SF
Wiek: 29
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1467

Pomógł: 1 raz
Wysłany: 11 Sierpień 2015, 13:19   

panowie o co chodzi z glutenem i mauriczem który tak przed tym przestrzega??
 
"Niektórzy ludzie zapisują się w historii jednym trafnym stwierdzeniem,
inni - jednym trafnym strzałem w głowę."
 
 
novocaine

Wiek: 31
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 11 Sierpień 2015, 13:34   

https://en.wikipedia.org/wiki/Gluten-related_disorders

https://en.wikipedia.org/wiki/Non-celiac_gluten_sensitivity
 
 
sheepman


SW: BJJ/SF
Wiek: 29
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 1467

Pomógł: 1 raz
Wysłany: 11 Sierpień 2015, 15:41   

 
"Niektórzy ludzie zapisują się w historii jednym trafnym stwierdzeniem,
inni - jednym trafnym strzałem w głowę."
 
 
kastrim

SW: Judo
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 5

Wysłany: 12 Sierpień 2015, 16:08   

Zupa z dyni:


składniki
dynia - 50 dag
świeżo wyciśnięty sok z 1 pomarańczy
masło - łyżka
mleczka kokosowego ok. 150 ml
marchewka 2 szt.
cebula - 1 szt.
bulion warzywny 800 ml
oliwa z oliwek - 2 łyżki
świeży korzeń imbirowy
kolendra - posiekana łyżka
sól i pieprz do smaku


sposób przygotowania
Oto przepis na krem z dyni, pyszna zupa z dyni!

Dynię pokroić w kostkę, obrać imbir i posiekać na drobno.
W kostkę pokroić cebulę i marchewkę.
Wlać oliwę do garnka i zeszklić cebulę, następnie dodać kostki dyni, masło, 1/2 imbiru, marchewkę i 2 łyżki soku z pomarańczy.
Smażyć około 6- 8 minut, a potem dolać bulionu i całość gotowac do miękkości.
Teraz tworzymy krem: dodać pozostałą część imbiru, sok pomarańczowy i mleczko kokosowe (gdy nie mamy mleczka można użyć śmietany, tez zupa z dyni będzie pyszna). Oczywiście wcześniej trzeba zdjąć garnek z ognia. Całośc dokładnie miksujemy na gładki krem. Posolić i popieprzyć według uznania.
Dokłądnie wszystko wymieszać i na małym ogniu gotowac około 5 minut. Przed podaniem posypać kolendrą, wtedy nasza zupa z dyni zyska bardziej wyrazisty smak.
 
 
S.O.S.

Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 3331

Pomógł: 4 razy
Wysłany: 12 Sierpień 2015, 21:31   

Mauricz jak jechał na teściu to miał spadki %-)
 
 
baz1

Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 5

Wysłany: 13 Sierpień 2015, 20:13   

Taka moda po prostu
 
 
Shabu


Wiek: 35
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 3523
Skąd: Warszawa

Pomógł: 7 razy
Wysłany: 21 Luty 2016, 13:38   

Ostatnio w mojej Biedronce pojawiły się znowu pulpety wołowe Beef Master, więc drugi dzień z rzędu jem zupę a la chanko nabe. Do gotującej się wody wrzucam:

- pulplety (250 g?)
- dwie-trzy garści jarmużu
- posiekaną dymkę
- pokrojoną rzodkiew białą (daikon)
- dwie-trzy garści grzybów mun (polecam pokruszyć przed wrzuceniem, bo inaczej się robią wielkie i nieporęczne)
- sos sojowy (gdybym miał sos rybny to też bym dodał)
- trochę tabasco

Pozwalam się temu popyrkać z 10 min, potem dodaję saszetkę pasty miso, mieszam i makaron (ryżowy, nitki, jakiś taki azjatycki w każdym razie), jeszcze kilka minut pyrkam i gotowe.
 
More importantly, we need to learn how to bear down on a hard rep and finish it without cheating it, so that we develop the mental discipline to stay with a hard task and finish it correctly. This is one of those indirect benefits that can be obtained from physical education. If you learn nothing else from training, it is very important to learn that your limits are seldom where you think they are.
--Mark Rippetoe, Starting Strength
 
 
novocaine

Wiek: 31
Dołączył: 26 Kwi 2004
Posty: 6421

Pomógł: 16 razy
Wysłany: 21 Luty 2016, 14:24   

zrobilem dzisiaj Power Zupa. zjadliwa :P teraz bede sie bawil proporcjami etc i bede do pracy bral jako obiad.

BURAK - glowny cel zupy
slodki ziemniak
pomidory
papryka
butternut squash
cebula
czosnek
fasola, zielona, straczkowa

kilka godzin w wolnowarze, potem blender :twisted:

zmiany na nastepny raz:
Burak, pomidory, brokula, slodki ziemniak, cebula, czosnek.

do lodowki i trzymac kciuki, zeby do piatku wytrzymala...
 
 
ry~you


SW: Różne
Wiek: 26
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 1830
Skąd: Częstochowa/Kraków

Pomógł: 18 razy
Wysłany: 21 Luty 2016, 15:30   

dorzuć sobie novo jeszcze jakąś wołowine z kością. Przed blendowaniem ją wyjmij, a smak i tak będzie dużo przyjemniejszy :p
Taki sposób na szybkie przyprawianie/panierowanie kawałków miesa u mnie najczęściej filetów z indyka bądź kurczaka.
Do siatki wsypuje trochę mąki pewnie z pół szklanki do tego wszystkie sypkie przyprawy typu kurkuma, czosne, chilli, papryka slodka, sól. Trząse trochę torbą żeby wszystko się wymieszało. Wrzucam wszystkie kawałki miesa, zakręcam zrywkę, trząse kilkanaście sekund i wszystko mam ładnie pokryte przyprawami i mąką. Mięso smarze na oleju kokosowym a zrywke wypierdalam ;)
 
 
SonGokuSon

Dołączył: 30 Cze 2017
Posty: 5

Wysłany: 30 Czerwiec 2017, 21:26   

Mój pierwszy post i zacznę może od przepisu na moje omlety;)

Składniki:
- jajko 3 szt
- białko (u mnie 100% Whey Professional Scitec - smak, do wyboru do koloru) około 15 gram
- orzechy włoskie, bakalie (jak kto woli)
- ksylitol (lub inny słodzik bez kcal) szczypta

Sposób przygotowania:
Do miski wbijamy białka jaj. Miksujemy co chwilę zwiększając obroty, aż powstanie puszysta piana i dodajemy powoli cukier nadal mieszając. W drugiej miseczce łączymy żółtka, białko i orzechy. dodajemy powoli do naszej puszystej masy i delikatnie mieszamy aby wszystko się połączyło. Rozgrzewamy patelnię (najlepiej teflonową) i na dobrze nagrzaną patelnię wylewamy naszą masę. Smażymy jakieś 7 minut i delikatnie przekaładamy na drugą stronę (można użyć np talerza) i dalej smażymy po drugiej stronie jakieś 5 minut.
Omlet gotowy:) szmaczny, puszysty i wysokobiałkowy
 
 
SonGokuSon

Dołączył: 30 Cze 2017
Posty: 5

Wysłany: 6 Wrzesień 2017, 21:21   

Kolejny sprawdzony i pyszny przepis:

Budyń wysokobiałkowy
Składniki:
- 1 opakowanie serka Ricotta
- 1 jajko
- 20 gram odżywki białkowej (ja stosuję Fourstar Protein bo ma kazeinę w składzie, a to ważne aby fajnie zagęścić całość)
- siemię lniane mielone około łyżeczki

Sposób przygotowania:
Ricotte i jajko wrzucamy do małego garnka, gotujemy na małym ogniu, co jakiś czas mieszając, do momentu aż zacznie się gotować. Dodajemy wtedy odżywkę białkową i siemię lniane. Mieszamy dalej przez jakieś 5 minut, po tym czasie zdejmujemy z ognia i już mamy budyń:)

Opcjonalnie można dodać bakalie, owoce lub co innego. Kto jak woli.

Przepis szybki i smaczny, a poza tym nie jest wysoko kcal. Ja polecam Ricotte z Tesco.
 
 
Strona 29 z 29
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Vortal BUDO : KULTURYSTYKA i FITNESS
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Template edit by: quaint.pl  | Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group